bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

What’s up bro ?

24 reacties

Toegegeven, dit is niet het volledige artikel maar wel het stuk waar ik even naar adem moest happen. Moest je twijfelen, het is geschreven door een vrouw. Maar ik denk dat ook een (jonge)man in deze “gladde” tijden best organisch eet en marathons loopt. Op die manier krijgt hij/zij het lijf in instagram-shape en kan hij/zij dus bij voorkeur perfectly hairless and smooth door het leven trippen. Perfectly fucken helpt zonder twijfel ook om een eigen personal brand uit te bouwen.

Maar bij het woord FOMO haperde ik. Damn dacht ik. Moet ik daar van sufferen of suffen ? Ik wist het antwoord niet omdat het vierletterwoord me niets zei. Dus ging ik google-n of bing-en, ik weet niet meer exact wat ik deed, op zoek naar de term FOMO en kwam eerst op dit artikel uit. En dus ging ik van fear naar mystery. Het mysterie werd nog groter bij het afkorting bromo omdat het woord niet volledig neergeschreven werd en ik me dus afvroeg waarvoor de br- dan stond. En dus ging ik bing-en.

Google-n maakte me ook niet wijzer want daar ging het enkel over de vulkaan. Ik las nog even het artikel in De Standaard en ging dan maar op zoek in The Guardian zelf. De zoekmachine genereerde wonder-o-wonder een artikel . Na veel vijven en zessen weet ik nu dus wat bromo is :

Ik lees het dus nog eens. Bromo is wanneer mijn “bros” uitgeweest zijn en bewust geen foto’s gepost hebben van de fun die ze beleefden om het er niet in te wrijven en te vermijden dat ik mijn niet deelname als een gemis zou aanvoelen. Deze uitleg werpt een ander licht op het eerste door bing geleverde zoekresultaat na de vulkaan. Ik raad je niet aan naar bromo.com te surfen, ik doe/deed dat immers ook niet. Van mijn “bros” weet ik dat niet zeker aangezien ze hun foto’s van de fun niet willen delen.

Nu weet ik nog altijd niet waar het woord bromo echt voor staat dus … goo(g/ch)el ik nog eens op “bros”. Dedjuu zeg :

Kijk, dat maakt de cirkel wel een beetje rond vind ik. Dringend tijd dat ik famous ben zodat ik niet langer lijd onder de fear of missing out (FOMO) en kan overstappen naar MOMO (mysterie of missing out) en samen met mijn bro’s aan BROMO (brothers refraining of missing out (eigen bewoording)) kan gaan doen.

By the way, feel free to share this post. I do not want anyone to miss out on this great (b)log and maybe then I get famous bros !

En ja, ik weet het. Vreemd logje. Het spreekt wel in mijn voordeel dat ik het artikel van Morra A-M las met de bedoeling om er een zinvolle les uit te trekken gerelateerd tot mijn eigen gedrag. Niet dat ik een overachiever ben hoor, maar soms wel unhappy. Dus ik had echt wel de intentie om te begrijpen waarom een overachiever überhaupt unhappy zou kunnen zijn. En ik denk dat ik er ook iets van begreep, en dat wil ik je ook wel nog even meegeven. Maar zonder commentaar, zeker niet op de laatste tussen haakjes staande zin.

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

24 thoughts on “What’s up bro ?

  1. zozo…alweer vanalles bijgeleerd op een ordinaire woensdagavond……

  2. Gewoon niet proberen te overachieven, zou ik zo zeggen

  3. Ik wentel me met graagte in JOMO, the JOY of missing out. Voor de rest catalogiseer ik dergelijke publicaties linea recta onder de irrelevantste ‘Eerstewereldproblemen’.

  4. Amai mijne frak, da’s gene kak…

  5. Ben ik dan de enige die na twee alinea’s helemaal verdwaald was in je verhaal?

    • Ik zou in elk geval na twee zinnen het artikel geklasseerd hebben als totaal oninteressant wegens al die afkortingen. Ik heb alleen doorgelezen waar niet geciteerd werd omdat ik nieuwsgierig was naar de pointe die Bentenge er aan zou geven. En die heb ik dus enigszins gemist wegens dat “óver-“lezen. En sorry, ik begin niet opnieuw… 😉

  6. Ik kan me niet concentreren

  7. Euh… you lost me…

  8. Bros dat groepje dat ik dat nog bij jou mag beleven. En Famous waren ze dat eigenlijk ?

  9. Ik heb te doen met kinderen die al hun hele leven op fb staan zonder daarom gevraagd te hebben. Maar privacy zal wel iets heel ouderwets zijn. Geef mij ook maar JOMO.

  10. “Moest je twijfelen, het is geschreven door een vrouw.”
    Ik denk daar nooit bij na, eigenlijk, of iets door een man of vrouw geschreven is. ´t Is tot hieroe toch altijd door een mens geschreven he ;p

    Beste medicijn tegen FOMO en al die andere zever: geen social media. gewoon uw avonden vullen zoals we dat deden in de jaren ’80: met een boek of voor tv of gewoon op café met vrienden.

  11. Wel, dan weten we dat ook allemaal weer.

  12. Wat fijn dat al jouw ontdekkingen nu ook de mijne zijn, dankjewel…;))

Geef een reactie

