bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Op een dag…

18 reacties

vind je de job van je leven.

En dan ben je weg natuurlijk.

Heel af en toe schrijf ik hier iets narcistisch wat betekent dat ik iets probeer te verwoorden dat in mij leeft. Ik dit en ik dat. Het is best wel mogelijk dat jij als lezer mee bent en daardoor een inkijk krijgt in of een kijk op Bentenge (himself). Doorgaans ontstaan die logjes op pi(e)k-/dal-momenten.

Soms is er dus twijfel. Doe ik wel wat ik graag doe ? Doe ik wel wat ik in gedachten had (ooit) te doen ? Laat ik me in de keuze van wat ik doe en breng niet tegenhouden door wat voor “beperkingen” dan ook ? Het antwoord is bij momenten ontluisterend eenvoudig.

Om dit euvel op te lossen is er een envoudige methode (naar het schijnt) : leef en beleef je passie(s). En als het enigzins kan: maak van je passie je beroep. Maar wat als je meerdere passies hebt ? Of geen enkele ? Niet zo eenvoudig allemaal. De voorbije twee weken probeerde ik van een dalletje naar een piek te gaan door mijn werkomgeving aan te passen. De up die dat genereert, beste Mr. Clint, is slechts van korte duur. En dus zat ik begin deze week voor me uit te staren in mijn gereorganiseerde en gepersonaliseerde werkplek. Na te denken.

En plots waaide er zo maar een opportunitiet binnen. De één zijn dood is de ander zijn brood is een aloude boutade. Dus zit ik me sinds gisteren af te vragen hoe dat bij hem zat. Vond hij lang geleden de job van zijn leven ? Toen ik aan het lezen was en van Holly naar Bridget naar Kendra naar Carla naar Karissa naar Izabella naar Christie naar God-weet-wie-nog zapte dacht ik… ok, het valt al bij al nog mee met mijn jobwissels. De vraag die zich nu stelt is of ik toe ben aan een volgende “carrièrezet”. Ik laat het even bezinken.

 

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

18 thoughts on “Op een dag…

  1. even rondkijken op de arbeidsmarkt kan geen kwaad. Natuurlijk is het gras aan de overkant groener dus uitkijken vooraleer je beslist.

  2. Ik ben niet jaloers op het leven dat Hugh heeft geleid, wel integendeel.

  3. Voor- en nadelen afwegen en knopen doorhakken én vooral niet bang zijn om te gaan voor wat je het liefste wil en wat haalbaar is. Wat deze man op deze foto heeft bereikt zou ik niet ambiëren want het is belangrijk om met de voeten op de grond te blijven bij wat je onderneemt. En vrouwen die blind in groep een man aanbidden, die moet je ook niet om je heen willen. Veel succes ermee!

  4. Rondkijken op de arbeidsmarkt kan nooit kwaad hé

  5. Als je met meubels gaat sleuren om de job leuker te maken, is het misschien het moment om meubelmaker of verhuizer te worden. In andere jobs betekent dat meestal dat er iets met de taak zelf schort. Been there, done that en dat was meestal het vlooienzaad dat me van werk deed veranderen. Bij mij ging het dan wel om interne verschuivingen (van het lab naar de technische dienst naar de preventiedienst) maar het was iets anders. En die laatste job was dan wel veruit de meest gevarieerde en de meest intense, maar alles wordt op een gegeven moment routine. Tot op zekere hoogte gelukkig maar, want ander hou je het ook niet vol.

  6. Op een dag zegt je buik wel wat hij wil…en volg je….en niks is voor eeuwig

  7. The Bunny king of no-one, zo dacht ik immer over Hefner. Wat een hol bestaan moet die man hebben geleid. Misschien had hij beter ook een carrièrewending overwogen.

  8. Je zult zien dat deze gedachten uiteindelijk een kettingreactie in je hoofd teweeg zullen brengen. Onbewust zul je vast de richting kiezen die jou het beste past. Zolang je maar wilt blijven groeien.

Geef een reactie

