bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Mile marker signs.

11 reacties

Driving in the fast lane … Counting mile marker signs / Maybe I can find you … Down this broken line / Maybe you can find me … Guess we’ll know in time

De eerste lyrics drentelden deze morgen door mijn hoofd, de rest zocht ik er zonet bij en blijken met wat wringen ook wel toepasselijk. Het liedje lag al even te soezen ergens op een veilig plaatsje. Maar deze ochtend sprong het op als was het nooit weg geweest.

De beige wagen reed net voor mij op de fast lane. Althans dat was zijn bedoeling. Maar alle drie de lanes waren slow lanes. We vloekten gemeenschappelijk om zoveel traagheid. Het is te zeggen, ik denk dat hij vloekte en ik berustte. Plots viel er rechts naast hem een gat en hij dook er onvervaard in. Van hypertraag naar net iets minder traag. Hij telde hoeveel mile marker signs hij gewonnen had en was blij met zijn fantastisch initiatief. Een goede vijfhonderd marker signs verder kwam ik hem opnieuw tegen. Nu reed hij niet langer voor mij maar naast mij. Ik passeerde hem en stak hem dus ook voorbij. Nog een paar markers verder zag ik in mijn spiegel dat hij van de middenstrook terug naar de linker manouvreerde. In time wist ik (toen we de file uitreden) dat het van rijstrook wisselen hem niets had opgeleverd.

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

11 thoughts on “Mile marker signs.

  1. Is meestal zo. Al dat cowboygedoe levert niets op…

  2. En niets geleerd ook, no doubt…

    • Of willen-de-belangrijkste-kip-in-de-ren-zijn-gedrag ?

      • Ja zoiets… want vrouwen doen het ook. Mea culpa… heb er mij ook al aan bezondigd… Ik werd dan ook uitgedaagd door een jonge kerel bij de rode lichten. Toen heb ik mijn vitesse even discreet in standje S gezet (sport) en plankgas gegeven… als een raket was ik hem voor… Zo stom van mij. Het is het helemaal niet waard en weet niet wat mij bezielde. Maar het was op dat moment sterker dan mezelf.

  3. Anders wel een heerlijk liedje van The Common Linnets 🙂

Geef een reactie

