bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Alma Mater.

7 reacties

Dat ze stevig in haar schoenen staat viel me al op voor de kennismaking. Dat ze naast verstandig ook nog mooi is en zelfverzekerd is leuk. Net niet arrogant, maar dat mag/moet, want ze is jong en het leven/de wereld zit nog op haar te wachten. Vandaag was het haar laatste dag op haar stageplaats. Ik denk dat ze blij is dat ze die achter haar mag laten om het laatste studiejaar aan de Alma Mater van haar keuze te starten. En ik benijd haar voor alle keuzes die ze nog kan en gaat maken. Kies verstandig gaf ik haar al eens mee toen we samen aan een machine stonden. Zij om haar proef uit te voeren, ik om even te zien wanneer de machine terug ter beschikking was. Heel even polste ik wat ze later zou gaan doen. Dat ze niet dacht dat puur technisch haar ding is. Dat ze ooit twijfelde tussen handelsingenieur en burgerlijk ingenieur. Dat haar mama haar meegaf dat burgerlijk ingenieurs meer verdienden. Maar dat pure techniek haar toch niet zo ligt.

Over de middag zaten we aan tafel te eten en trakteerde ze ons allen op een afscheidsgebakje. En ik dacht, mooi(e) meid. Dat komt helemaal goed. Naast IQ ook nog EQ. Het was een gezellige babbel. Dat ze 100% van haar lestijd doorbrengt op het technologiepark. Ik vroeg voor de vorm of ze dan geen les meer heeft in “den Platteau”. Nee, maar dat ze dat wel jammer vindt. En ik kon het enkel beamen. In één van mijn vorige levens (ik hoop dat ik er minstens negen heb in totaal) liep ik rond in de gebouwen van het RUCA. Na een half jaar boekhouden en aanverwanten wist ik het. Dit wordt niet mijn Alma Mater. Ik heroriënteerde en herbegon. Ging door een vijfdaags ingangsexamen en studeerde vanaf oktober 1991 aan wat toen nog de RijksUniversiteit Gent heette. Op die manier werd de UG, maar vooral de faculteit Toegepaste Wetenschappen mijn Alma Mater.

Maar het is me wat met “mijn” Alma Mater (wikiUG). Vorig academiejaar slaagde ze er niet in een nieuwe rector aan te stellen tijdens de eerste stemrondes. De rectorverkiezing werd daarmee een nog grotere vaudeville dan in 2013. Deze week wagen twee nieuwe koppels hun kans om hun intrek te nemen de Sint-Pietersnieuwstraat. Ik ben benieuwd. Twee ingenieurs in de running. Van één (PDB) kreeg ik dus nog les.

Maar het is me wat met “mijn” Alma Mater (bis). Vanop afstand is het wat moeilijk beoordelen, maar dat deze student geen echt goede beurt gemaakt (JW) heeft lijkt me evident.

Vandaag ging het nieuwe schooljaar dus van start, en straks mogen ook de universiteitsstudenten aan het “werk”. Ik wens hen stuk per stuk een fijne ervaring @AlmaMater toe !

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

7 thoughts on “Alma Mater.

  1. Op mijn alma mater geen verkiezingsperikelen 🙂
    Indien je die stagaire nog ziet: niets verplicht je als burgerlijk ingenieur om technisch te werken. Wanneer ik naar mijn vrienden-medestudenten kijk, zijn dat er erg weinig hoor, zij die technisch bezig zijn

  2. Ik bewonder het meisje. Hopelijk kan/blijft ze technisch aan de slag… er zijn er veel te weinig… en zeker bij de vrouwen. Daarom probeer ik alle technische problemen op de eerste plaats altijd zelf op te lossen. Niet dat het mij altijd lukt… maar ik leer nog steeds bij en het interesseert me. Het is belangrijk om op alle gebied je plan te kunnen trekken, ongeacht of je man of vrouw bent.

  3. Knappe meid!
    Studiekeuze, zeer moeilijk. Ik stam van de tijd dat heel veel niet kon, vooral om financiele redenen. Gelukkig kan Zij wel kiezen…

  4. Vooral van je eerste schrijfstuk heb ik erg genoten.
    De rest is mij als ongeletterde, met een hoofd vol zaagsel en slakkenslijm, iets te hoog gegrepen

Geef een reactie

