bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

B(i/oer)kini ?

12 reacties

Soms denk ik wel eens, maar gisteren niet. Ik las wel dat onze regering zo’n 8 miljard zoekt de komende twee jaar om een begroting in evenwicht af te leveren. Het doet me de wenkbrouwen fronsen. Regeren blijft onafhankelijk van wie aan de macht zit een lachertje. Ballonekes hier, vliegtuigen daar, maar gestructureerd de moeilijke punten aanpakken, ho maar. Fosset vloog ooit de wereld rond in een luchtballon. Politieke ballonnekes doen dat volgens mij meerdere keren (de wereld rond) en kunnen dan doorgaans nog niet landen. Want kijk, komkommer(tijd) en kinderen, dat gaat goed samen denk ik want iemand gaat nog eens roeren in een potje waarvan al sprake was toen onze enige dochter geboren werd. Dat is zo’n 14 en een half jaar geleden en gelijkheid van kinderen in financiële ondersteuning is nog altijd niet gerealiseerd.

Soms denk ik wel eens, maar vandaag niet. Ik las wel dat net geen jaar later de boerkini nog altijd actueel blijkt te zijn. Deze keer gaat het niet om pootjebaden in zee, maar wel over wat in het zwembad  al dan niet kan. In het kader van de vrijheid van de vrouw en al dan niet dragen wat ze wil stel ik wel verschillen vast. De voorbije zondag was ik tegen mijn principes in een dagje in Oostende. Niet met de trein maar wel met de wagen. Niet zoals het moet als we de CO2 uitstoot willen beperken. Nu ja, als we warmere zomers willen moeten we die misschien niet beperken ?

Maar ik wijk af van de rechte leer. Het ging dus over b(i/oer)kini. Ik wandelde als tijd doder (Oostende was een idee van de dochter omdat daar vriendinnen aan een wedstrijd reddend zwemmen bezig waren). Kilometers strand heb ik gedaan. Soms aan de waterlijn en soms met de voeten in het zachte strand. Ik zag een aantal moslima’s helemaal gekleed in de zon zitten onder een parasol, maar geen enkel in boerkini in het water. Nu ja, zoveel volk was er niet in het water. Wat me wel opviel was dat ik geen enkele vrouw in monokini zag. Laat me hopen dat jij nu als lezer niet gaat denken he. Dit betekent dus dat de bezoekers van de Vlaamse kust, die ik als vrij in strandkledingkeuze beschouw, geen goesting hebben in monokini.

Het zou me niet opgevallen zijn als ik niet een halve maand eerder toevallig (wegens een uurtje of twee overschot aan tijd vooraleer een terugvlucht te nemen) aan het strand wandelde in Barcelona. Daar kon ik er niet naast kijken. Ik schat dat één vrouw op drie geen bovenstukje droeg. Voor de volledigheid : boerkini’s zag ik er ook niet.

 

Persoonlijk heb ik geen voorkeur, maar moesten jullie dames nu eens allemaal voor boerkini gaan, zou dat de zaken niet vereenvoudigen ? Het heeft immers een indirect positief effect op de begrotingsperikelen van onze regering. Boerkini levert minder huidkankers  en draagt zo bij aan een reductie van onze gezondheidskost. En het zou een statement van jewelste zijn van solidariteit tussen alle vrouwen op de wereld !  Mogelijks zou het ook heel wat jonge(en oudere)dames van complexen kunnen afhelpen ?  Verdemme zeg, nu ben ik toch wel aan het nadenken zeker. Dringend mee stoppen. Doei !

 

 

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

12 thoughts on “B(i/oer)kini ?

  1. Tuurlijk! En de mannen ook natuurlijk: op naar volledige gelijkheid👍😄

  2. Over mijn lijk en dat meen ik oprecht…..ik word daar heel ambetant over en heb nogal de neiging te rebelleren. Ik ga voor een gewone bikini met complexen en kans op huidkanker neem ik erbij……niks maakt me gelukkiger, bikini, slippers en de zon!

  3. Ik ga het toch bij een short en sletsen houden denk ik

  4. De monokini is blijkbaar helemaal uit… de boerkini zal nooit een hit worden…

  5. Ik ga gewoon niet naar het strand. (En dat ligt hier op 4 km van mijn deur).

    Alle problemen in één klap opgelost!

    • Mag ik even foei zeggen ? Toch maar gaan maar buiten de zon-mono-boer-kini momenten ?

      • Dat hou ik dan een half uur uit, en daarna moet ik twee uur zand uit de auto/het huis/de kleren kuisen… Pffff… Ik ga liever ´s avonds tussen de appelsienbomen wandelen, en als het echt moet gaan we naar het openluchtzwembad -daar ligt gras 😉

  6. iK ben al een tijdje niet meer naar het strand geweest, dus kan ik niet oordelen over de daar heersende trends. Boer Kini zal wel geen grote hit worden vrees ik, alhoewel je weet natuurlijk nooit.

Geef een reactie

