bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Uitverkocht.

30 reacties

Een nieuwe maand ! De eerste juli is in België ook het begin van de zomersolden. Hoera ! Koopjes ! Minder betalen en toch hetzelfde verkrijgen. Meestal laten wij die piekmomenten aan ons voorbij gaan. Tijdens het jaar kun je immers ook best wel koopjes doen. Die koopjes zijn in principe nooit zonder verlies voor de handelaar (zie ergens in de wetgeving). Als je soms kortingen tot 50% ziet op die momenten dan weet je het wel wat betreft de marge op een schoen of kledingstuk. Maar kijk, in de uitverkoop gaan sommige solden tot -70%. Dat zijn dan mogelijks wel verkopen met verlies .

Gisteren kocht ik dus twee jasjes en een trui. Het overkomt me zelden dat ik kleding aan de volle prijs koop. Ik vind de standaard marges schandalig. Als ik niet in solden koop voel ik mij na aankoop, naast de lichte euforie van de schoonheid van het product, meestal “bekocht”. Het verwondert me altijd weer dat mensen zagen en klagen over de aankoopprijs van electriciteit en water maar nooit over de prijs van hun auto’s, uurwerken, schoenen, kledij.

Naast de jasjes en de trui heb ik ook een tijdje staan drentelen rond een paar schoenen. Echt. Ze waren o zo mooi. En ik heb o zo weinig schoenen. Maar ik liet ze staan omdat “weinig schoenen” relatief is volgens mijn echtgenote. Bovendien leken ze nogal heel sterk op de schoenen die ik op dat moment reeds droeg. Ah ja. Even heb ik nog overwogen om een kledingstuk dat nog niet in mijn kast te vinden is aan te schaffen. Maar ik heb het toch maar gelaten, want ik vond dat het me niet zo goed stond. Wat denken jullie Kliefje, MissS&C en Fruitberg ?

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

30 thoughts on “Uitverkocht.

  1. Prachtige benen jij! Je kunt veel hebben, dat is duidelijk 😉
    Terug en aanschaffen die hap!

  2. This thread is worthless without pics. 😉

  3. Maar dan zou ik toch die sandallekes ook bestellen, hoor. Dan klopt heel het plaatje: schoeisel, benen en kledingstuk.

    Wat die winstmarges in de solden betreft: niet zelden zijn de soldenprijzen ook de prijzen van het begin van het seizoen, maar met een etiket in een fel kleurtje met een leugen in percent er op. Ik zou het niet weten dan van horen zeggen, als ik het zelf niet eens had meegemaakt: vlak voor de solden mooi kleedje in de etalage, maar ik dacht: “nog een week geduld”. Hangt datzelfde kleedje een dikke week later in de etalage, -25%, met als nieuwe prijs dezelfde als de week ervóor …

    • Ja, dat zal ook wel voorkomen denk ik dan. Prijzen aanpassen. Maar voor schoenen bvb ken ik de prijs relatief goed dus daar overkomt me dat niet. Met uitzondering van sandallekes. Geen zicht vind ik dat. Erger dan een rok 🙂

  4. Ik ga nooit shoppen tijdens de solden. Het gevaar spullen te kopen die je achteraf gezien niet nodig hebt is te groot. Daarbij ik houd er niet van om me tussen die op jacht naar solden zijnde meute te begeven.

  5. Damn man, jij hebt prachtige benen, daar moet ik megahard voor trainen en dan nog noemt mijn lief ze stevige steunpilarkes. In elk geval, het model past je en je hebt er de benen voor ;-).

  6. Kopen. Gewoon om je vrouw te ergeren. Tot ze je dat extra paar schoenen gunt 😉

  7. Ik zou zeggen: niets meer aan doen! 😄

  8. zolang je maar niet begint te neuten over de prijs van geneesmiddelen 🙂

  9. Benen?
    Ik vind vooral de voeten en de stand ervan (recht vooruit) erg mooi. Voeten die gewoon op de grond staan.

Geef een reactie

