bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

22/6

13 reacties

Op donderdag 22 juni, de warmste dag van het jaar tot nu toe, nam ik een dagje vrijaf om thuis de hitte te weerstaan. In short lag ik in de tuin te niksen. En heel af en toe trok ik die short uit om even in ons minizwembad te ploeteren. Kwestie van de hitte van me af te spoelen. Maar …

Op datzelfde moment maakten anderen een statement !

En dus zit ik hier nu even te (be)denken. Hoe groot de impact van stereotypen en de druk van de maatschappij kan zijn. Hoe we vast zitten in regeltjes en gewoontes en opgelegde patronen. Nu ja, ik zie mezelf helemaal niet in een rok naar het werk trekken. Zoveel flexibiliteit kan mijn hersenpan niet aan. Maar eigenlijk is er niets dat dat “illegaal” maakt. Denk ik. Sjonge. Het zou wat wezen. Nu ja, ik heb er de benen niet voor, dus laat maar zitten.

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

13 thoughts on “22/6

  1. Ik zou tegen de actievoerders zeggen: volhouden! Je wil niet weten hoelang wij vrouwen indertijd hebben moeten zeuren om met een lange broek naar school te mogen!

  2. Ja, klopt! Dat was ik alweer vergeten…

  3. Kun je misschien wel alleen even, voor een foto hier, een rok aantrekken? Dan beslissen wij of het wel of niet kan. Oké?

  4. In Schotland zijn kinderen uit protest met een korte broek naar school getrokken.

  5. Ik toon mijn benen ook niet zo rap. Zeker niet voor een jurk.

  6. Gewoon met korte broek naar school gaan, dat zou mijn manier van protest zijn. En ik wil ook een foto van bentenge in rok

Geef een reactie

