bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

BoBD

28 reacties

Regelmatig sta ik versteld van de wondere wereld die ons hoofd is. Hoe die vele hersententakels samenwerken en al die sturing kunnen genereren. Toen mijn mama vele vele jaren terug de diagnose Alzheimer kreeg had ik echt geen idee waar dat haar (en in het verlengde haar gezin) zou heenvoeren. Ik maakte het mee tot aan haar einde en ik heb er vooral uit onthouden dan het wegvallen van een goede werking van de hersenen angstaanjagend is.

Sinds enkele weken spookt het volgende door mijn hoofd : boulevard of broken dreams. Mijn hersenen vermaalden dit bij momenten tot het enkelvoud. Boulevard of a broken dream. Hoe hard ik ook nadacht ik vond niet direct waar ik de vier woorden vandaan had. Maar dankzij de googlebib weet ik het dus weer :

 

Het is absurd hoe sommige dingen (ongewild) connecteren. Boulevard of broken dreams is Helnwein’s bewerking van Nighthawks van Hopper. Dat maakt zo een beetje een cirkel rond, al bestaat die dan maar uit twee punten.

Toen ik dit logje begon te schrijven wist ik absoluut niet waar het me heen ging voeren. Maar wel waarom ik er aan begon. Ik wou nog één keer iets van me afschrijven. Waarom nu ? Wel, vandaag staat deze blog 6 jaar online. Het begon op 29 mei 2011 met een nietszeggend stukje over verhuizen. Als mijn mood niet omslaat eindigt het vandaag, exact zes jaar later mogelijks met een ander nietszeggend stukje. Zes vind ik een heel mooi getal. Alhoewel zeven dat ook is. Hmmm.

Maar zelfs de jus voor dat ene uitzonderlijk open en bloot laatste stukje ontbreekt me. Het is niet anders. Happy 6th birthday (mijn) blogje.

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

28 thoughts on “BoBD

  1. Happy Birthday to you and your blog.
    Up to another 6 year?

    Kind regards,

  2. Maar enfin, je gaat zorgen dat op de lange duur heel onze generatie gaat uitdoven in blogland…
    Doch, doen wat goed voelt. Als het een verplichting wordt is de lol eraf.

  3. Congratulations 🙂
    Elk einde is een begin.

  4. happy anniversary!

  5. Kan een virtuele verjaardagstaart je op andere gedachten brengen? Wat ook je beslissing wordt: gefeliciteerd met die (eerste) § jaar!

  6. Ach, zeven is ook leuk, toch?

  7. Zes jaar? Amper je pampers ontgroeid, jij. Doe maar voort !!!

  8. gelukkige verjaardag met deze blog.

  9. Gefeliciteerd met je zes jaar… en vooral blijven gaan voor de volgende zes!

  10. Voor je aan de zeven magere jaren begint, moet je op zijn minst de zeven vette jaren vervolledigen. Nog zeker een jaar te gaan, kortom.
    O, en proficiat met je blogverjaardag. Komende zomer is het mijn elfde. Eat that!

  11. Op naar zeven of nog zes, wat jij wil ;))

  12. In ieder geval een gelukkige blogverjaardag. En die blog: niets moet, alles mag, geen enkele reden om welke beslissing dan ook te nemen! Ik lees je wel graag dus…

  13. Ja, hersens zijn rare dingen. Angstaanjagend om te zien. Wat is de ziel de geest, en wat komt vanuit de hersenen?

    Een knappe prestatie, 6 jaar! Gefeliciteerd. Het komt hoe het komt Menck. Soms vaak, soms minder vaak. Waarom eindigen?

Geef een reactie

