bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Левиафан

12 reacties

Canvas. Meerwaardezender.

Eén volle zin en er volgt al direct een interludium :

Below the thunders of the upper deep;
Far far beneath in the abysmal sea,
His ancient, dreamless, uninvaded sleep
The Kraken sleepeth: faintest sunlights flee
About his shadowy sides; above him swell
Huge sponges of millennial growth and height;
And far away into the sickly light,
From many a wondrous grot and secret cell
Unnumber’d and enormous polypi
Winnow with giant arms the slumbering green.
There hath he lain for ages, and will lie
Battening upon huge seaworms in his sleep,
Until the latter fire shall heat the deep;
Then once by man and angels to be seen,
In roaring he shall rise and on the surface die

The Kraken (1830) by Lord Tennyson.

Ja, ik keek dus (voor het eerst denk ik) naar een Russische film. En ik vond hem meer dan oké. Zowel het verhaal als de acteerprestaties waren goed. Visueel gezien was het bij momenten een pareltje wat grotendeels te danken is aan de locatie, want de verfilming gebeurde in Teriberka .

Na afloop van de film dacht ik even, wow… en ik was duidelijk niet alleen : controverse .

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

12 thoughts on “Левиафан

  1. Ik heb hem gemist. Dju… (sorry)

  2. Een beetje controverse kan geen kwaad. Had die film eigenlijk wel willen zien, doemme toch

  3. Kraken? Die ken ik alleen uit The Pirates 🙂

  4. De film stond hier al op de verlanglijst. Nu helemaal. Helaas gisteren gemist…

  5. Het is zoals met veel films, boeken, muziek, … Je mist meer dan je oppikt. De tijd die je in het éne steekt, verlies je voor je andere. Ik heb de film niet gezien. Jammer? Ach… Ik was net aan het genieten van de stilte…

Geef een reactie

