bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

De paasprocessie.

20 reacties

Het is dus paaszondag. Ik breek even mijn hersenen en stel vast dat ik heel diep moet graven om ook maar enigzins te beseffen wat dat wil zeggen. Wat ik wel weet : paaseitjes ! Chocolade. Eén van mijn grootste verslavingen.

Omdat de dochter het huis uit is sinds gisteravond tot ergens kort na (paas)zondagmiddag nemen mijn echtgenote en ik even haar verplichtingen over. We zouden immers niet graag hebben dat onze televisie afkickverschijnselen vertoont. Zodoende gingen we elk in een zetel zitten. Met koffiekoeken en koffie ! En keken televisie. Het is te zeggen, we keken verder naar de film waar we gisteravond wegens vermoeidheid bij in slaap vielen. Televisie kijken ’s morgens na opstaan : opvoedkundig totaal onverantwoord. Maar goed, die strijd hebben we al even verloren denk ik. We kunnen dan evengoed ook maar even zondigen. Waar dient Pasen anders voor ?

Nadien ging ik even op paasprocessie. Daar maakte ik onder andere volgend beeldje :

 

Het beeldje kadert in het vorige logje : Ach mens … erger je niet. Aan windenergie erger ik me niet. Zelfs niet als ik de windmolens vanuit mijn leefhoek zie staan en zelfs (buiten in de tuin) hoor zoeven als ze (goed) draaien. Ze zijn immers (denk ik) een zeer rationele keuze in de strijd tegen de klimaatopwarming.

De hond en ik waren niet de enige paaszondagwandelaars.

 

Zalig pasen aan allen !

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

20 thoughts on “De paasprocessie.

  1. paaseieren en windmolens, wat kan het leven toch mooi zijn.

  2. Ook aan jullie.
    Het kot alleen voor jullie vandaag? Geniet ervan…

  3. Zo’n dag was het… nog een zalige Paas!

  4. De zon….daar zat die dus.
    Ik ben vandaag gewoon gaan werken, Pasen is voor mij niet anders dan een andere dag.
    Ik merkte in het naar huis rijden ook opvallend veel wandelaars op.
    Ook ne zalige voor jou, Bentenge.

  5. zalig wandelweer!

  6. Weet je, ik ben zelfs naar de supermarkt gegaan vandaag, zoveel heb ik met Pasen ….

  7. Ook van hieruit een Palig Zasen!

  8. Vijgen na Pasen: was er gisteren heel even niet (op Tinternet), dus ook niks te wensen gehad. Mijn moeder kwam op visite en dus bleef het scherm donker.

    Windmolens kunnen ook voor mooie plaatjes zorgen als het geen oude, antieke, eventueel opgeknapte bouwvallen zijn. Ik heb uitzicht op de 2 soorten: de molen in ons dorp was zaterdag weer aan het (maal)werk. Als ik de andere kant op loop kan ik de nieuwerwetse zien die langs de Schelde wind vangen.

    En nee, jullie zullen niet de enige wandelaars geweest zijn. Hier werd er ook gestapt, getrapt, kilometers gevreten, zowel tevoet als op dunne bandjes. Heelder kuddes …

  9. Die bovenste foto is toch wel heel onheilspellend, het is niet zomaar een foto, er zit van alles achter, maar dat is alleen voor de voelers zoals ik. Die een foto niet als plaatje bekijkt maar de diepere lagen ontdekt en evensnel weer verliest want het was zo duidelijk, het lag op het puntje van mijn tong, en mijn vingers, en toen was het weer weg.

Geef een reactie

