bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Van8 werd ik 9.

24 reacties

Lees het maar een tweede keer. Of zelfs een derde keer. En kijk, dat is volgens mij exact hoeveel lagen er in een titel kunnen zitten.

Helaas bedacht ik de titel niet zelf. Maar daar kom ik straks op terug. Ik pel er eerst even een eerstje laagje af.

Even meegeven dat ik al net iets ouder ben, dus nee ik werd niet van 8 9. Voila, dat is een eerste laagje, maar dat is voor de suspens. Mijn 46ste verjaardag ligt al anderhalve maand of meer achter me. De nacht waar ik van 8 naar 9 overging daardoor nog veel verder. En dus begin ik gelijk aan het tweede laagje. Deze ochtend toen ik liggend in bed mijn ogen opende werd ik iets gewaar. Allee, het is te zeggen, ik werd liggend in bed meerdere dingen “gewaar”, maar daar gaan we het nu niet over hebben. Ik opende mijn ogen, zwaaide mijn benen uit bed en sleurde al de rest er achter aan. Ik trok wat kleren aan en ging naar de bakker. Na het ontbijt keek ik naar de klok. Die stond, echt waar, op 5 over 8. Die klok is een radiogestuurde klok en past zich vanzelf aan bij een wijziging van zomeruur/winteruur of omgekeerd. Ik krabde even in mijn haar en dacht…. hela ! Jij had van8 van 2 naar 3 moeten gaan. Niet dus. En dus dacht ik : klok, van 8 word jij 9 !

Zoals al gezegd, de titel is niet van mij. Ik stal hem. Van haar dacht ik eerst, maar eigenlijk is sinds vrijdagavond al duidelijk dat hij eerder van Wim is. Deze ochtend keek ik facebook na, en daarna begon ik aan het lezen van een paar logjes. Waaronder DIT. Na het bladeren door zijn CV bedenk ik me net dat ik hem (Max) vrijdagavond bijna geplet had tussen de deur en de bar bij het binnengaan van de expo-ruimte.

copyright owned by Elfie&Mona De Clercq

Op bovenstaande foto staat dus Mona. Mona werd van 8 wel 9 en heeft daar samen met haar tante rond gewerkt. Al is werken te veel werkwoord voor wat ze samen deden. Als je eens iets anders wil doen op een zondagnamiddag, dan zou ik zo zeggen ga eens wandelen net over de grens, daar waar matroos Beek thuis is. Maar voor je helemaal tot aan Cadzand rijdt, stop dan even in Eeklo, en geniet even van de kleine maar fijne tentoonstelling van Elfie&Mona.

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

24 thoughts on “Van8 werd ik 9.

  1. Mooi stukje en knap werk van Elfie en Mona. Morgen ben ik in Eeklo, misschien ga ik eens langs. Tenzij ik van8 mijn wekker vergeet te zetten…

  2. Ik denk meestal niet zoveel als ik wakker word 😉

  3. Gisterenavond heb ik alle klokken een uur later gezet. 8 was deze morgen dus reeds 9.

  4. Oesje, deze leest ingewikkeld!

  5. Uiteraard ben ik vannacht stipt om 02:00 opgestaan om alle klokken netjes richting 03:00 te duwen.
    Daarna terug in bed gekropen om een uurtje te, eh, spelen met mijn madam: van 02:00 tot 03:00. Hà!

  6. Speciale man, daarom heb ik je graag 🙂

  7. Ik werd vanmorgen wakker gewekt en het leek wel midden in de nacht. Moeilijk dat zomeruur

  8. De ene horloge zet zichzelf juist, de andere niet. Erg verwarren wanneer je dan wakker wordt…

  9. Het wennen gaat dit jaar heel moeilijk bij mij. Meestal gaat dat nogal vlot, maar deze gaat het een werk van lange adem worden. En waarvoor eigenlijk? Het enige tastbare resultaat van die idioie is dat je gestel uit de haak gaat.

    • Je zat toen net in nederland dat het minder vlot ging ? 🙂

      • Officieel wel, de facto was ik er met de hond al een paar weken eerder om voor hem het heen en weer te beperken. Hij kan niet goed tegen autorijden. Eigenlijk heb ik dus al ruim die eerste maand op mijn teller staan.

  10. Mag ik zeggen dat ik je leuk vind schrijven maar er zijn teveel laagjes (links) die ik rechts laat liggen anders kan ik het niet bijhouden achter mijn ogen.

Geef een reactie

