bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Lente !

12 reacties

Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen, die lente. Sinds vandaag is ze er dus. Theoretisch alvast. Ook weerkundig zag het er vandaag best wel goed uit. De zon scheen, maar nog (net) niet genoeg om de zwembroek al boven te halen.

U got the look, … op automatische piloot dwarrelde de muziek mijn hoofd binnen, toen ik voor de tigste keer dezelfde boom fotografeerde.  Je kon hem al bewonderen onder deze vorm : link.

Deze ochtend ging ik voor deze versie :

 

Ieder jaar opnieuw sluipt samen met de lente iets anders mijn leven terug in. De titelsong werd uitgebracht net voor de overgang van winter naar lente, het album zelf iets meer dan een maand na de titelsong, toen de lente van 1987 aan land kwam. We spreken dus over 20 jaar geleden, maar elke lente opnieuw is het als gisteren. Omdat ik als 16 jarige danig onder de indruk was, en de muziek nog altijd schitterend vind, ligt de CD sinds deze ochtend terug in mijn wagen.

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

12 thoughts on “Lente !

  1. 1987 is wat mij betreft toch echt wel 30 jaar geleden in plaats van 20. 😉
    De lente is vandaag maar een pover gegeven aan de kust: uit een grijs wolkendek bestookt motregen mijn woonplaats.

  2. Prachtig die boom. En mooie tijd 1987 samen met Prince en mijn kleine prinses…

  3. Is 1987 geen dertig jaar geleden 😉 ???
    Ik heb nog met Prince op school gezeten. Op gebied van pelonastologie bakte hij er niks van…

  4. Leve de lente! Heel mooie foto van de boom.
    Ik heb pas de cd van Marillion uit de kast gehaald en mee de auto in genomen.
    Jammer dat ook de legendarische Prince er niet meer is.

  5. Ik vind het altijd jammer als het lente is. Dan heb ik het gevoel nog niet genoeg winter gehad te hebben, en is er niets meer om naar uit te kijken, behalve het begin van de volgende lente.

  6. ik heb deze LP destijds ook gekocht. Heel mooie muziek.
    van mij mag het nog wat warmer zijn vooraleer ik over lente spreek.

  7. Gisterochtend was het echt lente hier in Noord-Holland, maar later toen ik lekker in de tuin ging zitten betrok het helaas toch snel. Mooie foto. Prince is nooit mijn favoriet geweest.

  8. Ik moet ‘mijn’ boom binnenkort ook weer eens in lentestand fotograferen 🙂

Geef een reactie

