bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

H(e)a(r)dline(r)

18 reacties

Om te starten geef ik gelijk een pluim aan mezelf, want deze keer staat de titel er helemaal eerst ! Proficiat to meeeee ! Mijn vingers gaan zo dadelijk weer verder typen, maar heel even wacht ik en geef je nog even de tijd om de titel op je te laten inwerken…

Voila, nu dat achter de rug is vlieg ik er weer in. Misschien toch even over de titel : hij is wat je zou kunnen noemen een “laagjestitel” door het aanbrengen van haakjes. In mijn hoofd combineert dit tot : headline / headliner / hardliner. Ik nip even van mijn Little Penguin, de chardonnay versie, en zet op de achtergrond een blogschrijvend stimulansje op :

 

Deze week verliet Leonard Cohen zijn en onze wereld. Ik nodig je echt uit om even naar de tekst van het bovenstaande liedje te luisteren. Ik ben niet echt een Leonard Cohen adept oftewel die-hard-fan, maar kan zijn muziek en teksten echt wel smaken. Bovendien was het volgens mensen die het kunnen weten een parel van een persoon(lijkheid). Het is ook niet toevallig dat de headline van deze blog van zijn hand is. Hij schreef immers gefileerde parels van teksten. Op de blog van Falderie staat eveneens een prachtig stukje muziek van hem. Mijn persoonlijke favoriet : waiting for the miracle.

Maar de headliner van deze week was niet Leonard, wel de strijd tussen Trump en de rest (waaronder Hillary Clinton). Ondertussen weten we allemaal hoe dat afliep. Hardliner Trump is dus de nieuwe president van de Verenigde Staten van Amerika. Of hij the miracle is waarop heel wat Amerikanen zitten te wachten is maar de vraag. Maar als je nu toch nog even de tekst van het eerste liedje van deze blog er bij neemt, dan zit daar met een beetje vrijheid van gebruik de reden in van de overwinning van Trump. Ik ga er van uit dat een deel van de Amerikanen “rang the bell” deed. En nu dus een beetje input aan de Clinton-gang : “‘Forget your perfect offering”, er zijn immers mensen die daar niet zoveel geloof aan hechten.

“There is a crack in everything, that’s how the light/dark gets in”.

 

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

18 thoughts on “H(e)a(r)dline(r)

  1. Mooie tekst. Daar was Cohen sterk in. Een wijze, lieve man, lijkt me.
    Dat er licht komt door de scheuren, dat is zo’n sterke symboliek voor de schoonheid van de dingen die onaf zijn. Maar zo onaf als Trump moeten ze nu ook niet zijn. Zijn scheur is te groot. Dan krijg je zoiets als een verlicht despoot. Terug naar af dus.

  2. Leonard Cohen, niet direct iemand die ik echt volgde. Hij had wel enkele nummers die ik kon pruimen, maar daar bleef het voor mij bij.

  3. Had ook niet veel met zijn muziek, maar zijn teksten zijn mooi. De rest wachten we maar met hoop in ons hart af hier. Brr…

  4. Het zijn maar kiekens die geen pluimen moeten geven aan zichzelf, want ze hebben er al genoeg van nature!
    De muziek van Cohen kon ik zeer goed smaken. In tegenstelling tot het niveau van ‘De Amerikaan’ die een varken tot president stemt. Een reden te meer om dit continent nooit te gaan opzoeken…

    • ‘De Amerikaan’ lijkt in doorsnee een beetje op de ‘Europeaan’, niet ? 10% a 15% ultra’s en dan de ganse schakering ertussen. En hoe ze juist stemmen is afhankelijk van wat de vorigen voor hen deden en hoe zeer ze verwachten dat dat gelijk/verschillend zal zijn.
      Ik ben dus geen kieken want ik geef pluimen aan mezelf🙂

  5. Trump is in ieder geval geen persoon waar je langs of over kunt kijken. Hij is de ideale figuur voor de media en cartoonisten. Voor de rest is hij even oninteressant als alle vorige.

  6. Zijn teksten zijn prachtig. De muziek vind ik alleen te traag. Geen wonder dat zijn concerten vier uur duurden (-: Maar wat heeft hij veel liedjes achtergelaten. ..
    De VS heeft gekozen. Ondanks dat de man gewonnen heeft, blijft het een loser.
    Fijn weekend.

  7. De Nobelprijs verdient deze bard, al is het nu weliswaar symbolisch. Met zijn laatste cd heeft de man fenomenaal afscheid genomen. Rust in vrede.

  8. Nav het overlijden van Cohen dook het citaat overal op dus nu weet ik vanwaar het epitheton op jouw blog komt🙂 En Little Pinguin is zeker een lekker wijntje. Het stond voorbije week in reclame bij Delhaize (1 + 1 gratis). Cheers!

  9. Lover, lover van Cohen vind ik zeer te horen. In tegenstelling tot Trump. Voor hem geldt : no love lost , wat mij betreft …

Geef een reactie

