bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Keizer Augustus.

26 reacties

Buiten schijnt de zon alsof augustus gisteren was. Moest het zijn dat je nog aan het volgen bent, ik probeer nog altijd maandelijks mee te surfen op de wave die Meneer Pol De Crepe begin dit jaar lanceerde. De maand augustus bleef leeg en dient nog ingevuld. Dus keek ik even terug naar de maand augustus.

Oorspronkelijk ging ik een eerder gewaagd beeldje brengen dat halvelings een selfie is. Maar na wat wikken en wegen zette ik het idee in een papieren bootje op de zee en het ging onder nog voor het het ruime sop kon vinden. De conclusie was dus een “no go”.

Maar :

tijdens de maand augustus van 2016 vertoefde ik even in het land der landen, ook wel gekend onder een soortement vereniging van staten. Om de vier jaar herkiezen ze daar hun “leider”. Dan krijgen ze een nieuwe eerste burger en die mag max één keer herkozen worden. Dat laatste is uiteraard om een vorm van keizerrijk zoals Augustus het had (eerste burger) te vermijden. Die paar dagen in the US vermeed ik angstvallig om over politiek te praten. Zeker in een land/staat zoals Alabama. Ik zag immers dat het verleden, en meer precies de confederatie, er nog behoorlijk leeft. Vandaar dat ik voor de invulling van de challenge van augustus voor volgende beeld koos :

img_2381

Het bord stond langs de Interstate75 van Atlanta naar Chattanooga. Het is een beetje een drive-by shot. Helemaal in lijn met the USA zijn reputatie. Als je naar het beeld kijkt : wat dat eerste betreft daar zijn ze in die regio best wel sterk in. In praying. Voor god, pol en klein pierke, maar dus ook voor hun natie. En daarna beslisten ze maar dat als praying niet zou helpen, ze dan gewoon hun land gaan terugnemen. Interessant dacht ik. Geen idee van wie of wat ze iets gaan terugnemen. Het was me wat onduidelijk. Toen barstte evenwel de commotie rond de muur met hun zuidelijke niet-staat-of-Amerika los. Ok. Ze gaan dus waarschijnlijk proberen hun land terug te nemen van de hispanics. According to Trumpy. En de volgende stap werd ook snel duidelijk: ook de zwarten hoeven niet veel te verwachten. En om het plaatje te vervolledigen liet Trump zich deze week van zijn allerbeste (grab-the-pussy) kant zien. Ach. Nog even en ze hebben daar de allereerste vrouwelijke president sinds het ontstaan van hun vereniging van Staten. Laat ons hopen, for god’s sake, maar vooral voor dat van de wereld, dat dit niet het begin van nieuwe spanningen is.

wp_20160828_18_49_04_pro

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

26 thoughts on “Keizer Augustus.

  1. Wat? WAT? Lees ik hier goed dat de heer Bentenge een milieuverslindende stalen vogel nam om naar het Land der Idioten te vliegen? Dit moet een vergissing zijn, absoluut.
    Ik leef nu al een tijdje op deze aardbol, en heb nog nooit meegemaakt dat twee idioten, een dikke toupet voorop, strijden om het presidentschap. Wel al meerdere keren meegemaakt dat een idioot de strijd won, zelfs een tweede keer (Bush Jr.). Of dat een halve gare acteur de strijd won en de ene flater na de andere poneerde, maar dit ???
    Enfin, het zij wat het is, wie de strijd ook wint, we zullen er hier niet te veel last van hebben…

  2. Mijn aandacht zijn ze allang kwijtgeraakt. Wat een poppenkast dit alles zeg!

  3. Dump Trump! Van mij mag daar elk middel voor gebruikt worden. Die kerel is echt gek.

  4. Het is aldaar een beetje kiezen tussen de pest of de cholera. Zoals hierboven reeds aangehaald: een poppenkast van jewelste.

  5. Ik mag hopen dat er snel enig verstand opbloeit bij de Amerikaanse kiezers ….
    Bezorgde groet,

  6. Het contrast is zo groot met 8 jaar geleden … De dynamiek van de hoop, yes we can … en nu moeten we bang zijn voor een horror clown die muren gaat bouwen en pussies grabt …. of de vrouw van ; ” Read my lips, I had no sex with that woman ! ” het land van de onbegrensde gekte ….

  7. De vraag is wat er na de verkiezingen gaat gebeuren, wanneer de despoot heeft verloren; Niet alle amerikanen zijn er gerust in…

  8. Het ergste is dat die idioten denken dat ze de hele wereld regeren met alle gevolgen vandien. Jammer dat we nog niet naar Mars kunnen immigreren.

  9. Alabama ! De naam alleen al roept bij mij beelden op van een regio die Mrs. B en ikzelf willen gaan ontdekken. Want hoewel het “United” heet is niets zo verschillend als de staten in Amerika. Ongeacht welke nitwits het daar voor het zeggen hebben.

  10. Het grootste probleem is niet dat er kerels zoals Trump bestaan, maar dat er gigantisch veel mensen zo een kerel steunen. Dat vind ik ontzettend eng.

    • Op zich inderdaad erg, maar het betekent doorgaans dat de meer gematigden geen goede oplossingen meer vinden voor heel wat problematieken waarmee mensen geconfronteerd worden. Voor heel veel Amerikanen werd het leven er de laatste 8 jaar niet beter op. Je moet al heel sterk in je schoenen staan om te blijven geloven in de gematigde soft oplossing. En in dit geval is het natuurlijk ook wel zo dat Hillary niet direct “links” is. Ze is nog veel meer dan Obama een upper class person.

Geef een reactie

