bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

A thing of beauty.

31 reacties

Ooit won ik Roland Garros. En de maand erop was ik ook op Wimbledon top en versloeg met een Becker-achtige duik mijn tegenstrever in de finale. Jaja, ik was een topper. Niet alleen was ik een tenniswonder, ik slaagde er ook nog in om de ronde van Frankrijk te winnen in een heroïsche laatste inspanning op de Mont Ventoux. Maar een echte topvoetballer werd ik nooit, al probeerde ik nog zo hard, ik bleef altijd een subtopper.

Wat evenwel vreemd is : een olympische medaille won ik nooit, veel sterker nog, ik nam er, zelfs op de top van mijn kunnen, nooit aan deel. En eigenlijk is dat nog altijd zo. Voor tennis, wielrennen of voetbal ga ik al eens met voorbedachten rade voor de televisie zitten, maar met de olympische spelen heb ik dat niet. Als ik daar iets van zie, dan is dat puur per toeval.

Het moet dus lukken dat de laatste keeloversnijding gisteravond net te vroeg gebeurde om er nog een fijne film op te laten aansluiten. Dus zapte ik even en kwam wonder boven wonder op een uitzending vanuit Rio terecht. Ik bleef kijken. Het interesseerde me en de uitzending stelde me in staat om mijn geduld te oefenen. Het ging allemaal wat trager, minder goed opgebouwd en licht stijl-lozer dan de mannenversie (die vanavond op het programma staat), maar toch kon ik het zeer sterk waarderen. Toen de tweede helft pas in de steigers stond genoot ik dat het geen grenzen heeft. Wat een pareltje was me dat zeg.

4eb9f0d3c20fb71f979000b2e435929b

Yep, she did (bend it like Beckham). Ik geloof het zelf niet, maar dit was dus de eerste keer dat ik vrouwenvoetbal keek. En het was het kijken waard.

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

31 thoughts on “A thing of beauty.

  1. Vrouwen kunnen wel wat hoor😉

  2. Vrouwen hebben ook ballen. Ze hangen alleen hoger (-:

  3. Ik kan namen noch feiten herhalen, maar hoorde vorig jaar van een Ierse vrienden dat bij de nationale verkiezing van de beste goal van het jaar alleen mannen genomineerd waren (zoals altijd) en dat de supporters toen massaal geprotesteerd hebben omdat er dat jaar een vrouw een fenomenale goal had gemaakt. En ik denk dat die goal uiteindelijk ook gewonnen heeft, maar ben niet zeker (moest ik n computer ter beschikking hebben ipv te zitten knoeien op mn GSM, ik zou het opzoeken).

  4. En dat terwijl ze wel gewoon kleren aan hebben🙂

  5. Dus wel damesvoetbal maar geen vrouwen-beachvolley gekeken ?🙂

  6. ik heb ook voor de eerste keer vrouwenvoetbal gezien. Vanmorgen zei ik nog tegen manlief: zo vrouwenvoetbal… dat gaat véél trager dan bij de mannen. Dat was mij dus ook enorm opgevallen.

  7. Voetbal interesseert me niet, vrouwen wél, dus ik keek met één oog.

  8. Mijn nieuwe chef speelde tot vorig jaar bij de vrouwenafdeling van de Rode Duivels. Die kan er dus over meespreken.

  9. Dat wat je traag noemt is vooral gedegen te werk gaan. Een vrouw is beheerst in alles wat ze doet, behalve als ze zich ergert aan een man, vooral als dat haar eigen is. Zelf vind ik vrouwen-sport alleen mooi om naar te kijken als ze een rokje dragen, ze hoeven niet te kunnen sporten.

  10. Vrouwenvoetbal is erg leuk!

  11. Ik zal wat tegenstrijdig doen, ik vind er niks aan, vrouwentennis is veel eleganter🙂

  12. ik heb het helaas gemist!
    Maar mijn ervaring met vrouwenvoetbal is dat dergelijke beauty’s meer uitzondering dan regel zijn…🙂

  13. Ik ben er van … Vrouwen voetbal is top …. Geen schwalbes, geen theater stukjes, en het niveau waar hier boven wat minderwaardig over word gedaan is helemaal ok … Tuurlijk gaat het langzamer, wel eens naar het verschil van heren tennis en dames tennis gezien ? Lichtjaren verschil … Dat is bij het voetbal niet anders .. Niettemin kijk ik ook graag naar vrouwentennis dus zeg het maar … In Nederland heb je clubs waarbij de teams van dames in de meerderheid zijn .. En zoals je hier boven al stelt ; Bend it like Beckham, en geloof me ook voetbalsters zijn vaak ook een sieraad voor de elftal foto !

Geef een reactie

