bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

North of San Diego.

11 reacties

De nationale feestdag ligt achter ons. Op persoonlijk vlak heb ik er niets mee, met dat vieren van het ontstaan van België. Het zal me wat. Maar toch was ik een beetje Belg, want althans in Vlaanderen (de fietsgekke Flandriens vormen 60% van België in aantal inwoners) is fietsen een serieus gebeuren. Samen met wat vrienden fietste ik van Asse over Dilbeek naar Gaasbeek. Ik at er huisbereide Américain voordat we langs de spoorlijn naar de Dender reden om dan over Aalst langs Leirekensroute terug naar Asse te fietsen. Het was denk ik tien jaar geleden dat ik nog eens meer dan 15km aan een stuk gefietst had. Na het fietsen gooiden we ten huize Bentenge ook nog een stukje vlees op een metalen rooster boven gloeiende kolen. Een Belgische sport bij mooi weer liet ik me wijsmaken. En we dronken makkergewijs Maes bij dat net niet verkoolde of net te weinig gebakken, jaja ik bezit geen master noch bachelor in de BBQ, vlees.

Uiteraard snap ik best dat je als lezer met bovenstaande niets aan kunt. Maar eigenlijk denk ik al minstens tien dagen dat je met de strijd die aan de gang is in mijn hoofd ook niets aan kunt. Ik koos voor het minste kwaad en gaf dus een momentje inzicht in een dag uit het leven van. Naast vrije tijd werk ik ook al eens, en tegenwoordig wringt daar niet een schoentje maar een cowboylaars. Ik voel me bij momenten een runawaybride maar dan op werkgebied. Een eeuwigheid weg van wat ik bij de prinses op de kikkererwt zonet las. En ondanks het feit dat ik denk, komaan, hier hoor je toch echt wel thuis, heb ik professioneel regelmatig de neiging om (opnieuw) op de loop te gaan.

Aangezien mijn schrijfseltjes hier zeer beperkt worden in aantal en ik toch nog altijd mijn maandelijkse invulling wil geven aan de challenge die ik aanging serveer ik je nu dus dit :

PIC00782.JPG

Why oh why this picture ? Zoals elke lakei/hofnar (*) (*: schrap maar wat je denkt dat niet past) schik ik me naar de zonnekoning (onder de bloggers). En dus koos ik voor een beeldje dat in lijn ligt met wat den Paul aka den Thomas aka mr. Pancake doorgaans kiest. Uiteraard merkte je de bevallige dame niet op, maar wel de surfplank aan haar voeten (waar is de gebruinde sixpackguy die erbij hoort?) en het kinderspeelgoed een beetje verder in het zand. En het viel je uiteraard ook op dat de kerel in de achtergrond, die door de  fotograaf in het middelpunt van de foto geplaatst werd, niet direct aandacht heeft voor de dame aan zijn voeten maar eerder eens kijkt of het zand niet geler is op een andere plaats. Ahum, WTF ? Ach, kijk, dit is dus een après-work foto he. Heel lang geleden, toen de dino’s nog leefden, vertoefde ik al eens per uitzondering in het buitenland en kon ik dergelijke plaatjes schieten.

Juist ja. Nog even meegeven dat dezelfde kronkels die hier op deze blog tevoorschijn komen zich ook bij ons thuis aan tafel voorden. Deze middag aan tafel waren we bezig dat we nu in plaats van in België liever in de bergen hadden gezeten. En god knows why maar voor we het wisten gaf ik mijn dochter mee dat als ze ooit zou willen emigreren ik dan best kan leven met een vertrek naar de USA. En als het enigzins kan een tripje richting het Westen. Ze kon er zich wel in vinden, maar ik denk niet dat ze dezelfde versie voor ogen had. Ik dacht aan sunny California en beaches, zij aan de versie in de bergen met paarden en honden op een ranch.

PIC00722.JPG

 

 

 

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

11 thoughts on “North of San Diego.

  1. Ik vrees met een afwijking te zitten, want de mooie jongedame was de eerste die in mijn gezichtsveld kwam.
    Amerika, het heeft toch iets voor jou. In dit geval, mijn beste, zit er maar één iets op. Het leven is veel te kort om zo’n ‘droom’ links te laten liggen. Doén, die Amerika-reis, of het langere verblijf. Echt waar, doén!

  2. Neen, de mensen zijn daar gewoon veel te oppervlakkig. Geef me België dan toch maar.

  3. wat mij direct opviel, naast die jongedame, was het feit dat al die mensen zo dicht bij die gestapelde stenen zitten, relatief ver van het water (?)

  4. Toch ook frieten met mayonaise gegeten op de Nationale Feestdag hoop ik?

Geef een reactie

