bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Diepte. Of net niet.

18 reacties

In balans. Of net niet.

Wat belet me om neer te schrijven wat ik al lang weet ? Niets. Dus schrijf ik het even. IK LEEF GRAAG. Maar dat gaat niet vanzelf. Leven is werken. Werken aan alles rond je heen. Energie pompen in alle dingen die in dat leven thuishoren. Of ze nu materieel of immaterieel zijn. Het huis en de tuin, man wat vragen die energie. Het werk en dingen realiseren binnen dit kader en verwachtingen invullen en gewoon nog maar “mee” geraken. ENERGIE. Relaties onderhouden, sjonge, energie. En bij momenten vloeit die energie als vanzelf, en op momenten gaat het even niet meer.

Eergisteren las ik deze blogpost. Gisteren lag ik bijna een uur lang in het gras. En keek naar de hond naast mij die lag te zuchten. Toen ze, haar bijhorende zucht klonk hemels, haar hoofd in het gras legde keek ik naar de wolken. Ze deden me niets. Dat is echt niet goed. Wat zeg ik, dat is slecht.

WP_20160704_16_31_27_Pro

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

18 thoughts on “Diepte. Of net niet.

  1. Leven is ook genieten tussenin, terwijl het nog kan…

  2. Ik zit nu in een caravan met bijna niets, wel een riante hoekkeuken en wc maar gebruik vooral de waterkraan naast de caravan en de sloot. Het enige wat energie vraagt zijn nieuwe campinggasten. Wolken zijn er zoveel dat het niet zo raar is dat het je niets doet.

  3. Met ouder worden gaat er toch een stukje verwondering verloren, merk ik zelf. Onvermijdelijk denk ik?

  4. Hoe moeilijk ook, soms is niets ook ok. En jezelf dat even gunnen, maakt het mogelijk dat er straks weer iets is… Moeilijk, maar misschien wel het proberen waard …

  5. ik ben op een punt gekomen dat ik me niet veel meer aantrek van wat “moet”. Ik ga werken om geld te verdienen dat klopt, maar jaren geleden heb ik gekozen voor iets minder geld maar meer arbeidsvreugde. Dat heeft me goed geholpen bij het genieten. Voor de rest kies ik mijn vrienden zelf en de verplichte relaties en families leg ik met plezier naast me neer.

  6. Het klinkt allemaal zo easy, dat ‘gewoon genieten’. Maar volgens mij is dat het moeilijkste op aarde. Genieten is vaak ook loslaten. Loslaten van zorgen, taken, ‘moeten en willen’.
    Ik hoop dat ze je snel weer inspireren, die wolken.

  7. Heel herkenbaar. Sinds ik jaren geleden een burnout had, ga ik nog altijd snel in het rood. Ik ga al veel minder mee in de mallemolen, maar voor je het weet… Zoals je zelf zegt: leven is werken. Voor velen toch. Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die lijken door het leven te fladderen

    • Mijn broer fladdert door het leven (met alle ups and downs die erbij horen), en het maakt me soms, maar eigenlijk maar heel soms, jaloers. De burnout loert hier af en toe om de hoek, maar tot nu toe veranderde ik hem/haar/het mijn leven uit.

  8. Nochtans mooie wolken. Ik probeer – bewust- oppervlakkig te zijn, zo kan ik toch van simpele dingen genieten zonder al te veel na te denken

Geef een reactie

