bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Zi(e)ta(nu) !

21 reacties

Een goede titel geeft de helft van de pointe weg ? Ik dacht het niet, maar toch vraag ik me af wat jij als lezer verwacht na het lezen van bovenstaande titel ? Zou het kunnen dat het dit was :

zita

Elke dag, niet dat ik zeker ben of het elke dag is want doorgaans kieper ik het direct in de “dustbin”,  trakteert zita me mailsgewijs op een postje met wat nieuws van de dag. Als je even kijkt valt het uiteraard direct op dat het niet de standaard nieuwsdeling is. Zeer zelden klik ik er eens op, maar de foto van de kunstenares vond ik best wel “intrigerend”. En dus klikte ik even door. Wat leerde ik ?

Kunstproject /  milo moiré / betasten / borsten of kruis / seksueel misbruik / mirror box /onder de aandacht

Start ik even met een blik op het eerste woord. Een project is het zeer zeker. Een serieus project zelfs. Yes Eddie, but is it art ?

Moest hij nog leven, we konden het Jan Hoet vragen, zelf weet ik er niets zinnigs over te zeggen. Doorgaans vind ik fotografie wel kunst(ig), maar of het dat ook is ? Bvb, werk van de hand van Peter Palm ?

Anyway, der Peter hat damals auch den “Milo Moiré” (tweede punt dat ik leerde) fotografiert:

CXfQHT4W8AA4BGX

Persoonlijk vind ik dat dan wel weer kunst. En tegelijk “herbergt” de foto ook de meeste van de andere termen die ik uit het zi(e)ta(nu) artikeltje haalde. Borsten (of kruis) : yep, die van Milo zijn best ok. Betasten in een speciale vorm. Seksueel misbruik. I guess so. Onder de aandacht brengen, zeer zeker.

Blijft er dus nog één aspect over uit de rij van leerpunten : mirror box. Je hebt uiteraard de twee versies die te vinden zijn in het filmpje aanwezig in de zita post. Maar daarnaast heb je best nog wel een aantal andere opties. Ik breng er hier eentje :

683_noi-mirror-box-triangleWaarschijnlijk heb je net als ik niet dadelijk door wat op bovenstaande foto te zien is. Googlen kan helpen: link. Ja, de mirror box is dus oorspronkelijk een soort therapeutisch middel en geen kunstproject. Van die technologie maakt Milo dankbaar gebruik voor het plezieren van haar exhibitionistische zelf. Als je de moeite nam om het filmje even te bekijken, dan merk je wel dat er nog anderen zijn die best wel te vinden zijn voor het betasten van haar borsten.

Heb je als lezer nog niet afgehaakt ? Nee ? Dank je wel ! Want nu komt eigenlijk waarvoor ik dit hele logje schreef. Een bedenkingetje by Bentengetje.

Stel, je passeert op straat een dame die zich aanbiedt onder deze vorm :

Milo-Moire

En stel dat ze, hoe zot kan een mens doen, je de toestemming geeft om gedurende dertig seconden je handen in de “mirror box” te steken en wat er zich binnenin bevindt te betasten.  Laat ons eens even zot doen als de vraagstelster, en onze handen in de box steken om haar borsten te betasten. Maar net voor we mogen “toeslaan” geeft ze mee dat het experiment ter ondersteuning van een statement dient en dat je moet proberen te raden wat de statement is. Benieuwd of je zou raden wat haar “pointe” is op het moment dat je handen haar twee goed gevormde heuvels bezoeken.

Bekijk nu nog even de foto en stel je net hetzelfde voor als daarnet met dezelfde dame. Je steekt je handen in de box en het eerste dat je ontdekt is dat de box uit twee aparte kamers bestaat. Je handen gaan verder… en je linkerhand ontmoet een op het eerste gevoel perfect gevormde borst. Je rechter daarentegen die blijft zoeken. DAT zou ik pas een statement noemen. De vrouw die borstkanker op die manier in the picture zou brengen, daar zou ik respect voor hebben. Milo Moiré, dat is voor mij een fait-divers waar ik eigenlijk al veel te veel aandacht aan gaf.

 

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

21 thoughts on “Zi(e)ta(nu) !

  1. Nee, ik ga niet voelen!!! Als dit kunst is ben ik een kikker.
    Naaktfotografie daarentegen vind ik wel kunst. Bij voorkeur zonder al te veel fotobewerkingstrucjes. En de lichamen moeten niet noodzakelijk zo perfect te zijn dan deze op bovenstaande foto van Peter Palm.

  2. Preuts als ik ben zal ik alleen op afstand blijven kijken ……

    Vriendelijke groet,

  3. Het is niet de eerste keer dat die ‘kunstenares’ probeert te choqueren. Ooit stopte ze eieren in haar vagina om die in het openbaar te laten vallen…
    Net als Els vind ik smaakvolle naaktfotografie of glamour wel mooi…

  4. je hebt een punt, bentenge
    Dàt zou pas echt een in de aandacht brengen zijn van borstkanker!

  5. Nou kweet niet, of dat nou zo een spectaculair middel moet zijn om borstkanker onder de aandacht te brengen. Zou me bedonderd voelen, en dat zou ik eveneens als ik borstkanker had. Maar ik word zo onderhand gek van die “onder de aandacht breng-kunst”.

  6. NIet direct mijn ding, haar kunst

  7. En ik doe gratis borstonderzoek door handoplegging, doch niemand die mij serieus neemt. Toeme toch.

  8. Je laten gebruiken/misbruiken om seksueel misbruik aan te klagen: het lijkt me nogal contradictorisch vooral van iemand die vooral blijkbaar alleen de aandacht trekt door naakt haar ding te doen. Ik begrijp het niet goed.

  9. Walgelijk, maar ook wel een beetje prikkelend tegelijkertijd. Dat is de kunst zeker?

  10. Ik vraag me af of dit soort “kunst” sommige mannen niet op bepaalde (verkeerde) gedachten brengt… De boodschap erachter ontgaat me. Je link met borstkanker vind ik wel een goed idee, daarentegen.

Geef een reactie

