bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

(Ge)buis(d).

28 reacties

Mogelijks is het je ontgaan, maar vanavond verandert het tv-aanbod drastisch. Ik schat dat zo’n derde van wat we normaal aangeboden krijgen vervangen wordt door het spelletje met de bal. (Mannelijk) Europa gaat de komende weken waarschijnlijk net iets meer voor de buis zitten dan normaal. Je kunt er dus niet naast kijken : de Rode Duivels doen mee, en iedereen warmt zich op voor onvergetelijke avonden. Hoe ik dat zo weet ? Ik ging daarnet de dochter afhalen aan het zwembad en kon zowaar de straat niet eens in. De reden :

WP_20160610_19_22_10_Pro

Ik snap het wel, dat collectieve beleven, maar ik ga toch maar lekker thuis voor de buis zitten. Allee, het is te zeggen, als ik de tweede televisie stofvrij krijg en aangesloten. Het zal analoge voetbal zijn, want we hebben maar één (eerder duur) digitaal abonnement. Juist ja. Doorgaans is dat ver van erg. Ik kijk immers niet veel TV, tenzij er voetbal of tennis is, en per uitzondering een seriële aflevering of een aanvaardbaar goede film.  Heel af en toe ga ik eens naast mijn vrouwtje in de zetel hangen als zij naar iets kijkt, maar doorgaans verheffen mijn nekharen zich en begin ik te sidderen en beven.

De volgende vraag : Maar: vertel, vertel! Wat vind u nou ergerlijk op die buis? zou dus eigenlijk een makkie moeten zijn. Maar dat is het dus niet. De rij is eindeloos lang. Ik erger me blauw of rood of wat dan ook aan heel wat dingen zoals daar zijn : Amerikaanse reality TV, politieke praatprogramma’s, thuis, familie (tenzij Hilde in beeld komt), en ga zo maar verder.

Drie mannen hangen aan de toog in een cafe en een niet onaardige dame wandelt binnen. Heel voorzichtig en bijna synchroon raken hun halflege pinten de toog. Ze kijken elkaar even kameraadschappelijk aan en draaien dan in één vloeiende op elkaar afgestemde beweging hun hoofden. Slechts heel even rusten hun ogen in haar ogen, maar nog voor de dame iets kan bedenken daalt hun blik neder en monsteren ze het bijhorende lijf. De dame is nog niet klaar voor een bestelling en verdwijnt even naar het toilet. “Wat een skone blonde stoot.” zegt A. “Die wil ik wel even binnendoen” zevert B. “Man wat een lijf, daar past mijn paal perfect in” rondt C af. Ok, ik denk dat je het beeld wel hebt ? Goed, de dame komt terug en gaat aan de toog staan. Ze twijfelt even wat ze gaat drinken en één van de mannen vraagt : “schat, wil je van mij iets drinken?”. Ze zegt vriendelijk “ja”, want uiteindelijk ging ze alleen op stap net om eens een man te ontmoeten die een plaats zou kunnen krijgen in haar leven. “Gin-tonic graag.” “Aha, een vrouw met stijl die ook nog mee is met de laatste trends.” Ze praten nog wat verder over koetjes, kalfjes en de levensverwachtingen. Na een halfuurtje oppervlakkigheid besluiten de mannen dat het tijd is om op te stappen. De vrouw voldoet immers niet 100% aan hun verwachtingen, en morgen is er nog een dag waar ze weer aan de toog kunnen gaan hangen. Wie weet komt dan weer een dame op hun af voor een doorgedreven beoordeling inclusief vleeskeuring.

Wel, kijk : stel dat je dit concept wat verder uitwerkt. Je vervangt de toog en het cafe door een iets deftiger kader. Bij voorkeur laat je de drie heren wat stijlvol aankleden en drop je hen in een witte dure sofa. Je stuurt dan een dame op hen af die voor hen plaats neemt en het gesprek start. Herken je het ? Ik kwam er per toeval op terecht, keek zo’n 15 minuten, ja, ik ben immers ook een man en kan vrouwelijke schoonheid best waarderen, en dacht na 15 minuten : my goodness. Wat een triestig programma. En dat is maar eentje van vele fake dingen op televisie. Every (wo)man needs a moment of fame.

Kunt u raden over welk programma ik het heb ?

 

 

Aanvulling op het logje : de fotopreview van het desbetreffende programma:

preview_singles.jpg

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

28 thoughts on “(Ge)buis(d).

  1. Geen flauw idee

    Maar ik heb dan ook al heel lang geen tv meer.

    Vrolijke groet,

  2. Zegt me niets, maar behalve thuis interesseert niets me op tv, ook,geen Rode Duivels🙂

  3. Ik kijk wel eens graag een match, maar ik vrees dat het er nu wel erg veel zullen worden….🙂

  4. Ik zit vanavond al met veel plezier voor de openingsmatch en laat de rest maar volgen. Eindelijk weer iets op tv…

  5. Dinges bedoel je, iets met drie singles en die zoeken dan een vrouw, ik zag er eens een voorfilmpje van, denk ik. Meer weet ik er ook niet van, ‘k heb het dus ook niet gezien. Ik ga een beetje meer buiten zitten, de komende weken.🙂

  6. Ik ben niet drect een grote TV kijker dus ik ga dat hier niet winnen denk ik

  7. Als het geen VRT-programma is, is de kan klein dat ik het heb gezien. Als ik zo de inhoud lees, ben ik er niet rouwig om. Vleeskeuringen en stoere zattemannenpraat, niet aan mij besteed.

  8. ik weet ook niet welk programma juist, maar de kans is miniem dat het op Canvas is zeker?

  9. Geen flauw idee welk programma je bedoelt. Ik vind het prima dat “Oranje” niet mee mag voetballen. Scheelt een hoop geleuter. “Wij” hopen nu allemaal dat België wint (-:

    • Ja, daar heb ik ondertussen ook genoeg van, van dat geleuter. Gewoon effe balleke trappen zou ik zeggen, maar voor de rest verder doen met wat we normaal doen.

  10. Ik heb waarlijk geen idee wat voor programma dat kan zijn.

    Als mijn man thuis is kijken we om 18 uur naar het journaal (wat hem betreft het liefst onder het eten) en komt er wel eens een actualiteitenprogramma op die ik meekijk, maar nu hij 6 weken weg is heb ik de tv niet aan gehad, het is ook het eerste wat ik de deur uit zou doen als hij … ohnee, hij zou hem toch meenemen.

  11. Ik ben zó blij dat NL niet meedoet deze ronde :)))

  12. De Rode Duivels spelen vanavond?

  13. Toevallig zapte ik vorige week ook op een stukje van ‘Singles’ en ik dacht eveneens van bende debielen…

  14. Hoe teovallig! Ik zapte ook door dat fragment. Of zou dat alles zijn? Geef mij maar voetbal. En daarna tennis. En dan de Tour, gevolgd door de olympische spelen. Als het niet anders kan, want tv is echt niet levendvullend. Maar alles is beter dan die dingles …

Geef een reactie

