bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Functioneel ?

8 reacties

Heel af en toe blijven dingen een beetje hangen. Tot daarnet stond hierboven een heel andere titel, maar aangezien dit een dec(ad)ent(e) blog is verdween die als sneeuw voor de zon.

Wat volgt start ik met reclame voor mezelf : link. En omdat promotie/reclame maken leuk is, zelfs voor producten van een co(ncu)llega, doe ik er gelijk nog een schepje bovenop : link2. Just for the record geef ik nog even de commentaar van Paul op mijn logje in cursief :

Bloot verkoopt niet, schaars gekleed bloot wel. Ik meen dat we katholieker dan ooit zijn: we tonen slechts de buitenkant. Gefotoshopt, uitgehongerd of verbouwd,… als het maar bekoorlijk oogt. (intermezzo) waarna het als volgt verder gaat : Maar dan echt bloot. Gewoon bloot. Is dat spijtig voor de kijker? Wel nee, integendeel. Als we al het bloot ongepolijst echt durven te tonen word de kijker zelfverzekerder (“mijn buik/ kont/ foef is net zo min of zelfs minder gemodelleerd als de hare”), dus zekerder. En dat komt ons allen tussen de lakens ten goede. (vingers op wie een bleue, groene en onzekere partner verkiest).

Het logje dateerde van 1 mei dacht ik, en nog voor het goed en wel uit mijn gedachten verdween schreef een andere bloggrootheid het volgende op 20 mei : functioneel naakt.

Wat moet ik er nu mee dacht ik daarnet (in de wagen op weg naar huis) ? En toen besefte ik dat wat eigen is aan naakt eigenlijk heel eenvoudig is :  als lezer/kijker zit je er niet echt op te wachten. Doorgaans komt het op een moment dat je denkt : moet dat nu ? Want in essentie is er helemaal niets aan. Het is de context en de vorm van presenteren die maakt dat het “verkoopt”. Nooit een commentaar gezien die zo de nagel op de kop sloeg als die van Paul hierboven : bloot verkoopt niet. Schaars gekleed bloot (of de verwachting op) wel. Ik laat het onderwerp nog even sudderen. Wie weet komt er een vervolg.

Maar ik ga er uit met iemand die ik al heel lang volg. Omdat ze complex is, omdat ze leuk schrijft, maar ook, en dat geef ik toe, omdat ze zich “gestructureerd” bloot geeft. I like it ! Het is fotografisch functioneel voor haar. Het is fotografisch functioneel voor mij omdat ik het ook ooit onderzocht. Het is waarschijnlijk ook gedreven door emotie bij haar. En het wekt ook zeker een vorm van emotie bij haar lezer/kijker.

Naakt. Het is uiteraard ook functioneel.

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

8 thoughts on “Functioneel ?

  1. “Bloggrootheid”, ik?? Uit jouw mond, ik ben nederig geraakt!
    En ik volg je helemaal wat betreft bloot, niks zo mooi als de suggestie!
    Thx🙂

  2. Ik stam uit een tijd waar bloot ‘zonde’ was. Pas later kwam ik aan de weet dat mijn ouders stiekem bepaalde literatuur kochten in Sluis en dit verstopten omdat wij het toch niet te zien zouden krijgen.
    Niks verkeerd aan bloot, zolang het niet plat wordt uitgebuit.

Geef een reactie

