bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

5:1

34 reacties

Wat een titel ! Nu, even meegeven dat ik hem eigenlijk gestolen heb. Namelijk hier. Blijft mij over om de titel te verduidelijken.

Als je de moeite nam om het logje waarnaar ik daarnet verwees te lezen dan weet je dat de 5:2 versie over een vorm van dieet gaat. Hoofddoel is dus leaner maar bij voorkeur niet meaner door het leven te stappen. Wel, ik nam de vrijheid om er mijn titel op te baseren.

Eind vorige week was mijn blog 5 jaar oud ! Hiep hiep hoera !

Dit is de eerste zaterdag volgend op mijn vijfjarig jubileum. En wat stel ik deze morgen vast ? Juist ja. 1 weergave vandaag. Met andere woorden als ik geen logjes schrijf komt hier echt geen kat. Nu ja, op zich is dat niet zo slecht, eentje is beter dan geentje. Zeker als je weet dat in het geval ik wel een logje schrijf hier hooguit een paar katers en een verdwaalde kat of twee neerstrijken. Niet dat ik daar wakker van lig. Want ik ben al blij dat ik op dit stekje even mijn gedachten kwijt kan en er mensen zijn die de moeite nemen om die neergeschreven gedachten te komen lezen.

Ik leun achterover en denk na. Stap out of my box en bedenk dat ik in essentie drie opties heb. Of ik doe een Menckje (of menig andere blogger) en hou er dan maar eens mee op, een half decennium is niet zo slecht. Of ik doe gewoon verder op dezelfde manier wetende dat het bij een paar katers en een verdwaalde kat of twee blijft qua lezers en/of reageerders. Of ik geef er een paar lappen op en bedenk een strategie en aanpak ter verbetering.

Hmmm, dat laatste is niet echt een optie. Strategisch denken beperk ik tot de week en mijn dagelijkse werkgebonden invulling. Daar verdien ik immers een karige boterham mee, bloggen is voor de fun. Ha, dat laat enkel optie één of twee open. Kijk, moest het zijn dat je hier volgende week langskomt en er is enkel een grote leegte (met eventueel één enkele foto), dan is de bijl (ik denk dan eerder in guillotinevorm dan in de middeleeuwse of IS versie) gevallen en stopt het blogleven van Bentenge hier. In het andere geval,als ik optie twee kies, dan hoop ik dat het volgende logje je meer plezier doet dan dit.

O, even meegeven dat ik gisteren zeer strategisch aan het denken was op het werk. Ik zat dus voor me uit te staren terwijl mijn grijze hersentjes op volle toeren draaiden ! Ondertussen hield ik mijn beide duimen op. Het linker was voor Kiki en het rechter voor Garbine. Sinds gisteravond weet ik dat als ik duim, ik dat met rechts moet doen, want dat die linkerduim maar half zijn werk doet. Sorry beste Nederlandse vrienden, maar ik ben blij dat mijn rechter net iets beter werkte dan mijn linker, want persoonlijk vind ik El Muguruza net iets mooier (tennissend) dan haar Nederlandse collega La Kiki.

Ik laat dit logje voor wat het is en maak me mentaal klaar voor de clash tussen Amerikaanse robuustheid en Spaanse elegance.

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

34 thoughts on “5:1

  1. Vijf jaar al? Proficiat… Ik beperk mijn stukjes tot twee per week, en voel me er goed bij. De maandag valt mijn bezoekersaantal ook op z’n gat. Im merk dat een aantal bloggers die ik volg aan het uitbollen zijn. Logisch, denk ik dan.
    Voor mij zit er nog plezier in, ik blijf nog een beetje…

  2. Doen wat het beste voelt lijkt mij het enige juiste.
    Ik ben dan blijkbaar een kat die komt lezen tussen de katers🙂

  3. 5:1 zou de stand van een tenniswedstrijd kunnen zijn zo vlak voor de hemelsluizen zich openen en men mag schuilen voor de regen.
    Ik kijk nog heel zelden naar de bezoekersgetallen. Enkel zo heel af en toe loer ik eens om te zien maar het maakt me eigenlijk niet veel uit. Ik merk constant dat er commentaren verschijnen op mijn blog en daar ben ik al heel tevreden mee. Ik begrijp niet goed hoe sommige bloggers klagen dat het aantal bezoekers gedaald is van duizenden naar enkele honderden. Bij mij komt hoogstens een tiental bezoekers per dag, soms is dat inderdaad een enkeling.
    Heel wat bloggers houden het geen 5 jaar vol. Gefeliciteerd!

  4. Na 2 winterslapen blog ik weer geregeld.
    Sinds kort geniet ik ook van jouw blog.

    Maar uiteindelijk moet iedereen zelf voor zijn eigen plezier blijven bloggen.
    Niets moet!

    Zonnige groet,

  5. Ach weet je, we zijn toch niet beginnen bloggen om duizenden bezoekers per dag te krijgen? We zijn toch allemaal begonnen om ons ei te kunnen leggen? Om ons creatief wat bezig te houden en te genieten van het schrijven op zich? Nee? Zie ik dat verkeerd?
    Natuurlijk doet het deugd als je reacties krijgt en ziet dat je bezoekersaantal de pan uit swingt, maar ach, wat doet het er toe? Doe het lekker voor jezelf, en al de rest is mooi meegenomen. Niet?

    • Voila, ik zou het niet beter kunnen zeggen. Ik vind het leuk om af en toe zelf eens door mijn archieven te snuisteren, zo van “och, weet ge dat nog?” of “Amai, heeft onze tuin er echt zo uit gezien?”. Een beetje een openbaar dagboek eigenlijk. Kom je langs: leuk. Lees je het niet: even goeie vrienden.

    • Nee. Ja. Nee (creatief ben ik niet) en ja (genieten van schrijven doe ik wel). Nee. Niets. Ja.
      Voila, I answered all your questions Tiny.

  6. It ain’t over till it’s over.. Que sera, sera.. En nog van die onzinnige spreuken, om maar aan te geven: a man’s gotta do what a man’s gotta do.🙂

  7. Happy blogiversary en al🙂

  8. Dan zijn we in hetzelfde jaar met bloggen gestart ! Het moet leuk blijven, de schrijverij ! Dat gezegd zijnde ; ik kom hier best graag !

  9. 5 jaar? Proficiat. Ik stem voor keuze 2. Ik vind dat je karakter moet hebben: wanneer je ergens mee start, moet je doorgaan, en er niet mee stoppen. Zo’n beetje als roken, stoppen met roken is gewoon een bewijs van gebrek aan karakter (of zoiets)
    Ik kom hier graag eens je hersenspinsess lezen

  10. Blijf maar even,…….ik blijf de reacties van mannelijke bloggers verfrissend vinden, hun blogs luchtig en dan kunnen wij blijven zagen,…….:-)

  11. 5 jaar is geen moment om te stoppen, veel te karig😉
    Kortom: doorgaan dus!

  12. Zolang ik het bloggen leuk vind ga ik er mee door, een advies dat ik je meegeef. En zoals eerder gezegd : niets moet !
    Proficiat met je jubileum in ieder geval.

  13. Proficiat! Vijf jaar al zeg.
    Ik las je titel en dacht hij heeft een eigen draai aan de nieuwe dieet hype gegeven🙂

  14. Een Menckje doen? Hm. Ik zeg u: wie zoekt, die vindt.😉

  15. ik zit ook wel soms met die twijfels omtrent mijn blog, maar als ik dan denk aan al die schrijfsels van de laatste 12 jaar (!) zou ik het zonde vinden om ermee op te houden.
    Jouw rechterduim heeft in elk geval geluk gebracht voor de Spaanse schone…😉

  16. Van harte met je jubileum, een mooi moment van stilstaan!
    En op naar de Tien…want wie weg is, wordt niet gezien ;-))

Geef een reactie

