bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Are you appie ?

14 reacties

Noblesse oblige ?

Helaas, driewerf helaas. Ik ben dus niet van adel. Joepie, driewerf joepie. Ik kan dus doen wat ik wil, ik heb immers geen bijhorende verplichtingen. Op eentje na dan wat deze blog betreft (voor 2016). Ik engageerde me zo een beetje in de reisfotochallenge van Zijne Hoogheid Pol. En straks is de maand om en heb ik dus nog geen vakantiekiekje gepost.

Uren zit ik al te turen naar tientallen, wat zeg ik, nee, honderden plaatjes. Om mijn hoofd wat leeg te maken en de kogel eindelijk door de kerk te jagen ijsbeer ik door het stille huis. De leefhoek is zowat het einde van de ijsberenroute dus stop ik even en kijk naar de vissen buiten. Die zwemmen onbekommerd in hun kleine vijvertje lijkt het me. Happy. I guess. Ik kijk ook even naar onze vis aan de muur. Die blijft even vers en mooi als op het moment dat we hem kochten. Hij hangt hier ook helemaal op zijn plaats. De ijsbeer laat ik in de leefhoek achter en ik wandel terug naar de woonkamer.

Mijn blik dwaalt even naar rechts, maar ik laat de pc nog maar even voor wat hij is, een aandachtvragende en doorgaans ook krijgende machine. Ik kijk even naar de hond. Zij ligt in haar mand met haar hoofd buiten het kader. Thinking out of the box I guess. Ze lijkt ook heel happy. Al lijkt het meer op sleeping out of the box. Ik staar nog even voor me uit en …

Eureka ! Hier komt hij dus :

IMG_8535

Jij kunt het niet weten, maar het is de vis in onze leefruimte die me triggerde. Dat kunstig stukje werk gooit me regelmatig terug naar een reis die me meer dan ooit leerde dat schoonheid overal te vinden is. Uiteraard is het zo dat een verre reis naar ongerepte parels waarschijnlijk schoonheid in het kwadraat is. Maar ik heb zo mijn mening over die verre reizen en hun impact op de wereld in zijn algemeenheid.

Hehe, juist ja. In principe eist den Pol, alias den dienen van Brugghe, alias den Pannenkoek, dat er wat duiding bij het beeld gegeven wordt. Mijn hersenen kraken zoals een scharniertje zelfs niet kan kraken. Om me het leven eenvoudig te maken zeg ik dan maar : Trojan-les-Bains. Voila sie ! Mission accomplished. Het beeldje hierboven schoot ik toen we met zijn drie in een fijn restaurantje zaten.

Eigenlijk zijn er nog wel beeldjes van die reis die ik interessant vond. Omdat Paul het in zijn blog gisteren over de Canadezen had die als massatoeristen Cuba overspoelen dacht ik even dit te brengen :

IMG_8265

Brrrr. Echt. Het enige dat ik bij dergelijke dingen kan denken is brrrr. Het is natuurlijk niet zo dat de inrichting per definitie iets zegt over de kwaliteit van het eten. Maar toch.

Aangezien het ondertussen al voorbij den elven is ga ik hier afsluiten. Het is immers tijd voor een aperitiefje. Of twee. Maar ik ga er wel uit met een laatste beeldje gekiekt op dat fijne eilandje.

?????????????

Are you on the way ? Yes ? Be appie that you can be (on/in a way).

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

14 thoughts on “Are you appie ?

  1. Dank voor de leuke verwijzingen!
    Mooie herinneringen – de laatste foto vind ik de mooiste – wakkert de fantasie aan…

  2. Ik dacht even dat je met de vis aan de muur dit bedoelde: https://youtu.be/JmjOkeS9Azo
    Maar het is toch iets kunstiger dan ik vermoedde🙂

  3. Ik dacht eerst ook aan dezelfde vis als Brubeck.
    Die pizzeria zou ik ook niet direct bezoeken

  4. het is inderdaad niet altijd te zien aan het uiterlijk van een zaak als de keuken goed is, maar mijn vrouw is nogal kieskeurig op dat gebied. Denk niet dat ze die resto/pizzeria zou binnengaan

  5. Leuk Blog!

    Vrolijke groet,

  6. Yes Eddie but is it art?🙂

  7. Wat stelt die laatste foto eigenlijk voor? Iemand een idee?
    Mijn eerste gedachte was een kampvuur maar dit kan natuurlijk niet.
    Ik zal het maar op een strandkunstwerk houden.
    Ik zou het zeker ook gefotografeerd hebben!

Geef een reactie

