bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Let’s go…

24 reacties

Outside.

Het liedje kwam in me op aan het einde van de strijd tegen de inspiratie-leegte. Een gouden raad mag men eigenlijk nooit in de wind slaan. Ik wist dus niet waarover schrijven en ging eens (ondanks de lichte regen) naar buiten, keek gewoon eens rond me, en vond een schat aan inspiratie !

Wandelend onder van puur genot zinderende hoogspanningsdraden keken de hond en ik even naar het bord aan het einde van de straat. Vanaf hier gaat de macadam, zijnde de asfaltweg, over in een iets alternatieve versie.

WP_20160522_08_51_44_Pro

Ik zag de hond denken, paarden naar rechts, waar moet ik dan heen ?  Dus bleef zij (ah ja, ik omring me enkel met dames he) even twijfelen en bleef ik even staren naar het bord erboven. Okee dacht ik, hier ligt ergens een heuvel ? Maar toen daagde het me, want jaren geleden heb ik ooit eens een boekje moeten instuderen, waarna ik plaatjes moest herkennen en meerkeuzegewijs beoordelen vooraleer ik een papiertje kon krijgen waarmee ik dan op het gaspedaal mocht leren duwen. En in dat boekje stond geschreven dat na dit bord een verkeersdrempel moet te vinden zijn. Ik riep gelijk naar de hond “pas op, verkeersdrempel” ! Waardoor zij gelijk stevig in de remmen ging en we beiden de situatie inschatten. Voor de duidelijkheid, het “inschatten” staat in de verleden tijd, op dit moment ben ik daar dus niet meer mee bezig. Maar goed, ik dwaal af. We beoordeelden dus beiden de realiteit :

WP_20160522_08_51_59_Pro

Yep, het is duidelijk ! Het bord in kwestie was dus inderdaad een verkeersbord, want een heuvel valt in het landschap alvast niet te bespeuren. Ik keek de ogen uit mijn kop, maar geen verkeersdrempel ! Verdemme dacht ik : we worden door een bord bij de neus genomen want hier ligt dus niet één, maar zowaar vier behoorlijk goed verstopte heuveltjes. De hond en ik dachten simultaan : neeeeee, daar kan ik (dacht de hond)/de hond (dacht ik) niet voorbij, want die dienen om ongewenste vierwielers (niet landbouwvoertuigen) tegen te houden. Onze hond graaft dan wel regelmatig putten, maar daarmee zou ik haar nog niet als landbouwer bestempelen. We gingen dus, gedreven door gehoorzaamheid aan de door de overheid opgelegde bepalingen, naar links.

WP_20160522_09_08_26_Pro

Na wat wandelen passeerde we een hoeve die wat verloren ligt in het landschap. Ze ligt immers 500m voorbij de industriezone aan de rand van de groenzone. Tijdens de week dient ze als werk- en opslagplaats voor een bouwbedrijf, maar persoonlijk vraag ik me af wat je op een zondagmorgen aantreft als je op je tippen gaat staan en een blik gooit door de in het venster (door het paard uit de wei ernaast) aangebrachte beschadiging. Zonder twijfel zie je de figuranten die hierboven in de muziekclip te vinden zijn de laatste loodjes leggen aan hun volgende filmpje. Het is dat ik gehaast was om dit logje te schrijven, anders had ik er wel even de tijd voor genomen. Zo’n honderd meter verder lachte een container me gewoon vierkant (!) uit vanwege het feit dat ik de kans op zoveel plezier aan me had laten voorbij gaan.

WP_20160522_09_09_03_Pro

De volgende keer dat ik nog eens naar buiten ga zal ik die kans op een nog zoveel spannender logje niet aan me laten voorbij gaan.

 

 

 

 

 

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

24 thoughts on “Let’s go…

  1. Inderdaad een heel spannend logje. Mijn lachspieren doen nog een beetje pijn na lezing, maar dat heb ik her heel graag voor over. De volgende keer wil ik gerust met die hond gaan wandelen!

  2. Iets heel anders;
    wat is een macadam-weg?

    Nieuwsgierige groet,

  3. dankzij die tip krijgen we toch een beeld van je omgeving te zien…😉

  4. Dan liever een macadamia zonder verharding na een spannende uitlating.

  5. Weer wat geleerd! Ik had nog nooit van een Macadamweg gehoord. En dan zeggen ze hier dat de Belgen dom zijn (-:

  6. Met een hond kom je nog eens ergens🙂

  7. Jou zijnde had ik toch even gaan gluren…

  8. Die zoenende mannen in het clipje zijn best horny, maar de logica van de in tafellaken gehulde Heidi met voorbijkomende Scandinavische (?) tekst ontgaat me.

    Ook de glooiingen op het eind van Mc Adam zijn spannend beschreven.

    • Ik snap ook niet veel van de intro, maar het dient als aandachtstrekker en een vorm van artistiek aandoend intermezzo / vunzige opener (any way you look at it / art ) ?
      Ja, horny clipje🙂
      Glooiingen zijn zo’n beetje mijn interessegebied, dus het beschrijven ervan lukt me wel.

  9. Ergens zegt iets mij dat vandaag een speciale dag is?

    Ik wens je in ieder geval een mooie dag!

    Vrolijke groet,

Geef een reactie

