bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Ik ben het kwijt.

20 reacties

Regelmatig maak ik in mijn hoofd de korte versie van een volgend logje. Dat neemt elke keer weer fantastische vormen aan, en de inhoud is onvoorstelbaar interessant. Maar het moment dat ik de computer open klap denk ik doorgaans: laat me eerst nog eens een logje lezen van iemand anders. Het resultaat is meestal dat het logje er niet komt. Lezen is tegenwoordig interessanter (en minder tijdrovend) dan zelf iets neertypen.

Maar kijk, daarstraks las ik dus dit : https://secondpartofmylife.wordpress.com/2016/05/15/the-pannenkoekchallenge-12/

En toen dacht ik, tiens, hoe zat dat nu weer met mijn maandelijks stukje ter ere van Polleke, zijnde den Gepande Koek, zijn challenge ? Heb ik het stukje voor april wel gerealiseerd ? Ja dus. Oef. Eén van de topics die ik in gedachten had was alweer visueel van aard.

Deze morgen las ik alweer wat stukjes van anderen. Eentje was van de artist formerly known as “dien van Bruhhe”, tegenwoordig gekend onder den ongelooflijke Thomas Pannenkoek, en vooral de wereld rondreizend aangezien Brugge te klein en te passé is. Een mens wil al eens iets nieuws, niet. Maar goed, heel misschien blijft hij straks toch even in zijn favoriete stad, want als alles goed gaat zal FCB voor het eerst in wat een eeuwigheid is nog eens de titel op zak kunnen steken en vieren ! Mijn sjaal hangt alvast (net als vorig jaar ahuuuum) klaar :

WP_20160515_12_01_56_Pro

Deze morgen op weg naar de bakker bleek ik alvast niet de enigste te zijn… al doen sommigen het duidelijker en was aan de overkant van de straat nog iemand ruw wakker aan het worden uit een droom (hoop ik).

WP_20160515_07_04_27_Pro

Ach ja, voor de duidelijkheid : mogelijks wordt FC Bruges vandaag kampioen van België. Daar moet het wel even Anderlecht voor “kloppen”. Kampioen, het mag al eens na 11 jaar zonder die zo fel begeerde trofee. Brugge, het blijft voor altijd de ploeg van mijn hart. Goed, ondertussen ben ik alweer ferm afgeweken van de lijn die ik in gedachten had. Maar dat kan geen kwaad. Wat niet recht is, is krom. En een kromme is ook een lijn.

Hup Brugge hup !

 

 

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

20 thoughts on “Ik ben het kwijt.

  1. Mij kan voetbal roesten aan mijn kleine teen, maar vandaag moet ik bekennen toch te duimen opdat de landstitel in onze schone stede mag blijven voor een jaar.
    Dank voor je steun hierin!

  2. Ik heb ook last van roestige tenen net als Pannenkoek. Diezelfde tenen krulden ook toen ik op Facebook een stuk las van de supportersclub van Brugge met richtlijnen over de wedstrijd (niet het veld betreden o.a. als de titel binnen is) en dat daar Anderlecht benoemd werd als ‘de nekken’
    Mijn tenen vielen er ook bijna af toen ik hoorde dat elke speler vandaag tss de €150000 en €200000 gaat verdienen. Wetende dat er supporters zijn die hun geld gaan moeten tellen om die match te gaan zien (of er geen genoeg hebben en moeten thuisblijven) vind ik dat ook schandalig!

    • Die bedragen zijn het gevolg van de wet van vraag en aanbod. Ik viel vandaag minstens even stijl achterover tgv krommende tenen toen ik las hoeveel PS poulain Lallemand bij de spoorwegen int.

  3. Ik geef Elish gelijk. Doch, de wetenschap dat ook Anderlecht-spelers allicht dezelfde premie zouden hebben geïncasseerd, sterkt me in mijn trots voor Brugge vandaag. Potverdikke, die dikke paarse nekken hebben vandaag toch eens serieus in het Brugse zand mogen bijten🙂.
    Niet dat ik ineens interesse krijg in die vorte sport…

  4. Belgisch voetbal interesseert ook mij geen hol, ik volg wel de premier league. Ploeg van mijn hart in België is nogal altijd Malinois

  5. Jullie uitslag is nu bekend.
    Toch overheerst hier in Nederland het nieuws van een Spaans kampioenschap.
    Die Max heeft zich gelukkig niet verstapt met een roestige kleine teen.

    Feliciterende groet,

  6. Hier liepen gisteren ook groepen volk in blauw en zwart rond. Waarschijnlijk zijn ze nu nog aan het feesten.

  7. Voetbal laat mijn tenen krullen en ik vin den trainer van Brugge genen toffe,……maar goed, ze zijn dus kampioen🙂

  8. En nu op naar het Europees Kampioenschap! Is dat zoiets als het Eurovisiesongfestival?🙂

  9. Voetbal, ik vind er geen bal aan alleen als ik
    mijn mannetjes over het veld zie gaan. Dan wel.
    En dan mag ik ook nog mee op voetbalkamp dit
    weekend ;-)) Wat schrijven en lezen betreft
    wint bij mij het schrijven, met gemak ;-))

    Goed hoe dan ook, om u weer te lezen, fijn weekend!

Geef een reactie

