bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Tot da(ara)an toe.

33 reacties

Het is uiteraard niet de eerste keer dat ik hier op deze blog iets schrijf. En het zal zonder twijfel ook niet de laatste keer zijn. Maar het aantal keer dat ik hier nog terecht kom is sterk gedaald. Hier schrijven was in het begin een vorm van bezighoud en therapie. Daarna werd het fun omdat ik in allerlei “blogkringen” ging rondzweven en het aantal lezers toenam. Ondertussen ben ik in de logaritmische vorm van Menck terecht gekomen.

Ok, ondertussen is zijn blog dus “no longer available” en kan ik het punt rond logaritmisch niet echt duidelijk maken. Maar misschien heeft u het direct door als ik het stukje tekst dat hij laatst neerschreef hier integraal plaats. Copyright owned by Menck / twaait.

“De laatste maanden genereerde deze stek dagelijks een gemiddelde van 50 bezichtigingen, de zogenoemde ‘views’. Een jaar geleden waren er dat elke dag nog om en bij de 800.
Het is, kortom, zo helder als pompwater: u lust geen pap meer van blogger dezes en zijn schrijfsels. Waar het aan ligt, daar ligt het aan; de blogosfeer is sowieso ondoorgrondelijk.
Dientengevolge zal de tijdelijke pauze die ik aanvankelijk inlaste, omgeturnd worden tot het eerstdaags geheel verwijderen van Twaait. De kleine schare lezers die me nog restte, wil ik middels dit postje dan ook bedanken voor hun volharding.

Wat ik, na tien jaar bloggen, helaas nooit heb begrepen, is dat sommige bloggers maar een scheet moeten laten en daar ettelijke tientallen reacties voor in de plaats krijgen, terwijl anderen die écht begaan zijn met inhoud, taal, vormgeving en kwaliteit uiteindelijk slechts parels voor de zwijnen werpen.
Logica is aan mij niet besteed, vrees ik.

Misschien tot ooit, misschien ook niet.

Menck”

Wel, wat parels betreft raak ik niet tot aan de enkels van wat Menck op zijn weblog genereerde. Mijn schrijfsels zijn kwalitatief logaritmisch ten opzichte van die van Menck. Dat geldt ook voor mijn lezers denk ik. Maar ik blijf het net als MEnck appreciëren dat er mensen zijn die de moeite nemen om hier eens te komen lezen. Moest het zijn dat het hier straks leeg is, dan is de toegevoegde waarde zo ver weggezakt dat het geen zin meer heeft voor u, maar vooral voor mezelf, om hier te vertoeven. Nu, dat is uiteraard “in no way” erg.

Bon, goed, ik kwam hier vooral even een ode brengen aan Menck, die vooral altijd zichzelf bleef. Menck, ik heb er van genoten, tot later eens ! En in de titel staat misschien iets vreemds, maar het is een soort van intro naar dit : link.  Man, wat heb ik genoten van Daan in het CC van Asse. Persoonlijk vind ik Daan een echte parel. Nu eens blinkend, dan weer mat, maar altijd interessant.

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

33 thoughts on “Tot da(ara)an toe.

  1. Ik zag Hans em ook niet graag gaan, maar begrijp zijn beslissing. Het enorm groot aantal lezers dat hij ooit heeft gehad zal ik nooit bereiken, en daar is het mij ook niet om te doen. Soms kun je het gewoon beu geraken en het daarboven professioneel heel druk hebben. We horen hem wel terug, albvast: ik hoop het toch.

  2. De bewondering voor Menck hebben we gemeen, die andere vent zet ik uit als ik hem op de radio hoor. OK, met uitzondering van I walk the line – dat natuurlijk een nummer is van Johnny Cash…

  3. Ik vind het bijzonder jammer dat Menck gestopt is, maar het zou niet de eerste keer zijn dat hij op wonderbaarlijke wijze weer verschijnt…😉
    Jammer dat Tiny Daan zo neersabelt, want wat ik er al van gezien hebt is puur klasse! Ok, hij maakt het wel eens te bont, maar wat ik op de Lokerse Feesten van hem zag, de week na zijn desastreuze optreden (?) was écht puur genieten. Ik ben fan! Nu Tiny nog…😉

  4. Gek hé, voor wie schrijven we eigenlijk? Ik blijf hier komen, al was het maar om te blijven oefenen wanneer de twist in dat schrijven gaat komen🙂

  5. Ik heb ook met spijt in het hart Twaait uitgewuifd, maar meteen al een proefabonnement geboekt voor elke mogelijke vorm van sequel.
    We hebben allemaal al eens een minder productieve periode en er zijn ook momenten dat de kwantiteit niet gelijk opgaat met de kwaliteit (of omgekeerd). Voor mij persoonlijk is het aantal lezers niet echt relevant, al is het altijd leuk dat er reacties komen. Maar ik heb liever 5 reacties dan 50 anonieme lurkers. Dan is er nog een soort interactie mogelijk.

  6. Ik heb nooit gelezen bij Menck, jammer, zijn taalgebruik in het geciteerde stuk is subliem. Ik hoor het graag als hij weer ergens opduikt

  7. Jammer dat Menck weg is, inderdaad. Waarom bloggen we? Ik zou het niet weten, zo lang ik het fijn vind, doe ik verder, we zullen wel zien
    En zijn naam was zeker niet Hans.

  8. Een blog leeft bij de gratie van… de blogschrijver die zin heeft om pensels uit zijn klavier te halen. Dat is volgens mij een gezonde bestaansreden. En soms is het te druk om iets te schrijven, soms is er geen inspiratie, of gewoon geen zin.
    Hier zal ik altijd blijven langskomen, lezen en (van tijd tot tijd) reageren, B..

  9. Ik deel de mening van Affodil

  10. Er zijn er weinig die aan Menck kunnen tippen. Ik volg hier ook al een hele tijd maar reageer niet zo vaak. Omdat ik niet altijd iets zinnigs te zeggen heb🙂

  11. Gelukkig dat ik hier Mencks laatste blog, die ik net gemist heb (einde blogverslaving kijk ik niet meer dagelijks), nog gedeeltelijk kan lezen. Dat zijn blog verwijderd was, had ik al in de smiezen, maar willens nillens dacht ik dat het aan mijn computer lag. ‘twaait is mijn favoriete kwaliteitsblog en mijn waarderingscijfer is dan ook bijzonder hoog. Jammer dat ik niet voor 1000 lezers tel.

  12. Het is nu eenmaal een komen en gaan van bloggers en lezers. Zolang het voor de blogschrijver leuk blijft is het geen probleem. Sommigen beweren dat het door sociale media komt dat blogs achteruit gaan maar dat weet ik niet zo zeker.

  13. Ik kende de blog niet,…….maar blogs die vol miserie staan of over sex gaan😉 die worden het meeste gelezen,…..mensen zijn mensen,…..

Geef een reactie

