bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Everyday !

25 reacties

You see… iiiiiiiaaai am everyday people.

Ik wandelde daarnet door het veld, geen mens kwam ik tegen. En dat deed me deugd. Wat ik wel tegenkwam waren andere tinten grijs dan bij een vorige wandeling. Ik bracht ze ook even in beeld, dat vind je dus hier. Terwijl de hond snuffelend verder het veld in trok dacht ik even na over die tinten grijs. Zoveel variatie van hetzelfde. Ik dacht ook aan het boek dat me bij mijn vorige logje aangeboden werd als lectuur. Maar ik hou meer van de (soms gewaagde en soms akelig grijze) beelden in mijn hoofd, die doen me meer dromen en leven en beleven en stilstaan dan dat boek ooit zal kunnen. Wat me wel opvalt : als er meer grijstinten zijn is het moeilijker om er iets (foto) moois van te maken.

Na de fijne wandeling duwde ik het scherm omhoog, met enige vertraging floepte het licht aan en keek ik even later naar 50 kleuren van de hand van Luc D.  Mijn hoofd maakte een sprongetje en kwam zomaar terecht bij een liedje. Ergens in mijn CDkast staat een schijfje dat ik al een eeuwigheid niet meer beluisterde. Maar geloof me maar vrij, dat gaat vandaag dus anders zijn. Zeer waarschijnlijk zit het morgen ook in mijn autoCDspeler op weg naar het werk. Want ik vond het toen een schitterend plaatje en ik vind het nog. 3 jaar, 5 maanden en twee dagen in het leven van… Enig idee ?

Goed, de titel van Luc zijn fotoreeks is eigenlijk eerder de titel van het origineel waarop het AD plaatje gebaseerd is. Die Atlanta gangsters draaiden het om en maakten er dus People Everyday van… een pareltje dat me altijd opnieuw aan het “swingen” brengt. Say ….. iiiiiiiiiiii am everyday people…

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

25 thoughts on “Everyday !

  1. Grijzend is dat niet die titel van dat boek waar iedereen het steeds maar over heeft?
    Ik heb het nog steeds niet gelezen.
    Wel kijk ik uit naar de groennuances van het voorjaar ….

    Mistige groet,

  2. Ja, daar word ik altijd vrolijk van. Zal de rest van de dag in mijn hoofd blijven zitten maar dat is niet erg🙂

  3. Volgens het menselijk oog zijn er miljoenen kleuren te ontdekken. Iiiiiiiaaai.

  4. Zalig uitgestrekt landschap … Doet dromen eerder dan piekeren…

  5. Geweldig nummer. Lang geleden dat ik dat nog hoorde😀

  6. Blij te lezen dat er toch nog iemand een cd-kast heeft en ook gewoon cd’tjes in zijn autolader pleurt. Ik dacht al dat ik een fossiel aan het worden was.😉

    • Dan zijn we alvast met twee (fossielen).🙂

      • En ik die van plan was een platenspeler te kopen, da’s ook iets uit het stenen tijdperk. Geen idee of ik het echt zal doen, maar ik denk er soms aan.

    • Wij hebben ook nog steeds een CD-kast en daar wordt de laatste tijd weer vaker in gezocht naar bijna vergeten juweeltjes. De afgelopen jaren waren vaak zo hectisch dat we de stilte aanbaden, maar nu mag er af en toe weer een vleugje muziek doorheen.

  7. Oorwurm:check!
    Vergelijkbaar beeld op mijn wandeling: check! (Wij wonen niet voor niets bij mekaar in de buurt he)
    En hier ook, een onbeschrijfelijk verlangen naar de 50 tinten groen van het voorjaar…

  8. je weet dit nummer mooi te omringen, bentenge!

  9. Grijs is geen eenvoudige kleur om te fotograferen. Maar met die bijna vervaagde kleuren in de lage voorgrond komt het lijnenspel heel mooi uit.

  10. Ik pleur geen cd’s in mijn cassettespeler. Heb ik vroeger genoeg geprobeerd, maar lukt me absoluut niet!

Geef een reactie

