bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Uitdagend.

26 reacties

Of uitgedaagd. Door Tiny dan nog, een quasi toffe meid uit Wevelgem, met roots up north in Brugge. Quasi tof omdat ik helaas naast een fotoshoot greep. Foei aan die Hollandse softwaredingetjes.

Bon, goed, uitgedaagd dus.

Noem het een tag, noem het een stokje, noem het gewoon een zot idee. Ga eens op zoek naar een liedje van een hele tijd geleden. Zo lang geleden dat je zelfs nog niet eens geboren was. Maar toch blijft het hangen, vind je het mooi of net niet – dat kan ook. Maak er een blogje over en link deze post van mij er aan, zo leren we én andere blogs én andere nummers kennen.

Dus ging ik even op zoek. Aangezien ik al even op deze blauwe planeet rondloop moet ik wel ver terug voor een liedje. Eerst stap ik terug tot 1971. Mijn geboortejaar. Maar dan stap ik nog heel even verder. En plots verschijnt een liedje dat al mijn hele leven blijft hangen. Het dateert van mijn conceptiejaar. In 1970 deden mama en papa iets waar ik nog altijd blij om ben, ik leef immers graag. Bijna simultaan bracht een Vlaamse kleinkunstenaar een liedje uit dat sinds ik het ken altijd is blijven hangen.

Ik deel het bij deze maar even : link.

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

26 thoughts on “Uitdagend.

  1. Ik was 10 in 1970 en ik speelde dit nummer veel op de jukebox van het café waar mijn vader ging kaarten. Leuk om nog eens te horen.

  2. Ik ben in 1958 gemaakt op n maandagmorgen en kende t lied niet. Maar t is n opgewekt nummertje.

  3. ‘Merlijn de Grote Vogelaer’ – dit jaar deed ik mijn plechtige communie, stel je voor…

  4. Wat een verrassing, die had ik niet zien aankomen. ’t Is inderdaad eens iets anders, ik wist ook helemaal niet dat dit uit 1970 was. Dank je wel om mee te doen!

  5. Tim Visterin. Ik had een gesigneerde single!

  6. Pingback: Uit de (zéér) oude doos … | Affodil houdt de natuur in de kijker

  7. Het is de eerste keer dat ik dit nummer hoor.

  8. Toen ik de clip zag, dacht ik: dit nummer ken ik niet, maar ik had het mis. De melodie ken ik goed alleen de tekst niet. Ik vind dit een heel leuke invulling!
    Lieve groet

  9. Daar wordt een mens toch vrolijk van!

  10. In ieder geval een opgewekt nummer. Maar voor mij een beetje te jong om aan die challenge te voldoen😉

  11. Oh nee, ik haat dat liedje,….mijn zus zong dat tot het mijn strot uitkwam,……

  12. dit ken ik natuurlijk ook, en een goeie keuze, Bentenge!
    Het verwondert me zelf wel dat er zovelen zijn die het niet kennen, maar niet iedereen is fan van kleinkunst wellicht

Geef een reactie

