bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Hoog bezoek !

3 reacties

17 februari 2016. Ik sluit een zonnige woensdag, dat stelde ik vast toen ik van mijn scherm en de mij plagende mails opkeek naar buiten, af achter mijn huispc. Te veel scherm me dunkt. Maar ik maal er niet om, straks doe ik er nog een rondje championsleague bovenop. Maar eerst duik ik even in mijn conceptmap. Die kuis ik regelmatig uit, maar op dit moment staan er nog vier probeersels die het zonlicht niet zagen klaar om naar de prullenbak te verdwijnen. Ik krijg het evenwel niet over mijn hart, en ga dus integraal (na datum / de live versie was immers niet beschikbaar) een logje posten.  Weliswaar gelardeerd met extra commentaar. In italic staat het origineel, wat niet in italic staat verscheen dus vandaag aan de horizon.

Het vandaag in zeer geringe hoeveelheid aanwezige licht verdwijnt langzaam helemaal uit de ether. De zondag zet de remstukjes op zijn vleugels omhoog en ik voel hoe hij gas terug neemt. Even later klapt het landingsgestel uit. We zijn klaar om de landing in te zetten en het weekend aan de grond te zetten. Nog even en onze voeten en andere bijhorende lichaamsdelen zijn veilig terug op aarde gebracht voor een nieuwe werkweek.

Terwijl ik moeizaam afscheid neem van de snel slinkende “vrijetijd” lees ik de digitale krant diagonaal door. En bijna direct valt mijn oog op een artikeltje (link) dat aangeeft dat we binnenkort hoog bezoek in ons land mogen verwachten. Hij brengt zonder twijfel vele vele olierials mee die onze langzaam stagnerende economie gaan oppeppen als nooit tevoren.  Maar hij brengt ook andere zeden en gewoontes mee naar het schijnt.

Zijn bezoek aan dat zuidelijke land, dat een belangrijk deel is van onze Europese / Westerse cultuur en geschiedenis, ging niet onopgemerkt voorbij.

2016 01 31_1

Toen ik deze week in het hoge Noorden het artikeltje las was ik even datzelfde noorden kwijt. Echt ? Terug thuis heb ik het eens bekeken, want ik wou nu toch eens weten wat zo aanstootgevend was dat het absoluut bedekt moest worden.

2016 01 31_2

Kwam ik even van een kale reis terug. En dan heb ik het niet over mijn tweedaags werkbezoek up north, maar wel over wat de “Romeinen”, tegenwoordig eerder gekend onder de term “Italianen”, absoluut wilden verbergen. Mijn armzalig functionerend hoofd kon er eerst helemaal niet bij. Maar toen begon het me te dagen. Want plots herinnerde ik me de post van De Heer Pannencouck, net als president Rohani, een mens met een aanzienlijk palmares bezoeken aan vreemde culturen en situaties. Jaja, kijk, die Romeinen/Italianen zijn nog zo dom niet. Om te vermijden dat Sammy omlaag zou kijken bedekten ze alle mogelijks aandacht trekkende elementen. En dus keek Sammy/Rohani enkel omhoog. Recht in de ogen van zijn begeleiders die zaten te smachten… helemaal verlekkerd op zijn olierials waarmee ze dan grote politieke zwier kunnen maken. Als ze daar wat basisprincipes van hun eigen cultuur en democratie moeten voor opofferen, so be it. Het kan natuurlijk ook zijn dat de huidige politieke leiders van, ik zeg maar wat, Italië, eerder rechts zijn en ook helemaal niet gesteld zijn op blote b***** of blote p*******. Dat heet dan een win/win situatie.

Ach, wat er ook van weze, ik snap het allemaal wel hoor. Al dat gratuit blootgeven, ik moet het ook niet hebben. Voor je het weet zit je dag in dag uit opgescheept met mensen die niets lievers doen dan zich tonen aan de wereld. Exhibitionisme, brrrrr. O, wacht even. Eigenlijk is deze blog ook een vorm van beperkt blootgeven.

Hehe, zoals je ziet heb ik dus niets aan de tekst aangepast. Wel een stuk verwijderd.

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

3 thoughts on “Hoog bezoek !

  1. Naar verluidt neuken ze in Iran met een lasbril op en werkhandschoenen aan. Niks zien, niks voelen, weet u wel.
    De zoveelste mediastorm in een glas water.

  2. Als dit in België gebeurt, wi lik gerust mee gaan betogen

  3. Ik heb via zijn chauffeur vernomen dat hij nochtans een kunstwerk heeft besteld…

Geef een reactie

