bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Golddigging cowboys.

22 reacties

De helft van het plezier ligt in het voorspel, zegt men wel al eens, en kijk : voor spel was ik vroeger altijd wel te vinden.

Ik deed het graag en in de meeste versies ervan was ik best wel goed. Maar ja kijk, we zijn al een dagje ouder dus spelen we wat minder. Het is ondertussen allemaal een beetje plus sérieux geworden. Deze week heb ik mijn hoofd gebroken over hoe ik wat toevalligheid in dit logje kon steken. Want zeg nu zelf, als het ad random moet, dan zal het ad random zijn. The rules of the game are to be followed. Dus voor ik mijn archief in kon duiken op zoek naar een foto diepte ik ergens uit een kast een vergane glorie op :

20160207_102

Ik opende deze spelletjesbox van pandora en voelde hoe mijn jeugd met een zucht langs mijn wang gleed. Toen ik deze week bedacht hoe ik per toeval een foto ging selecteren dacht ik nog dat de roulette in deze koffer tot 42 ging, maar kijk, dat had ik dus even mis, want 36 was het hoogste cijfer dat er op te vinden is. Goed, dan komen de laatste 8 jaar van mijn leven niet in aanmerking voor deze ad random ronde, wat op zich niet erg is want de kans is 83% dat op dergelijke foto mijn dochter staat, en daar ga ik geen verhaaltjes rond verzinnen. Goed, ik gooide het balletje in het spel en kwam dus op dit uit :

20160207_03

Ja, als je goed kijkt zie je dus het cijfer 5. Yep, ik ga dus op zoek naar een vakantiekiekje uit het 5de levensjaar van Bentenge. Het volgende cijfertje dat uit de roulette kwam was een 9. Helaas pindakaas. Het jaar 1976 telt maar 7 vakantiekiekjes. Toen was less wel degelijk more en ging kwaliteit boven kwantiteit. Sorry meer slagzinnen kon ik niet verzinnen, de naakte waarheid is waarschijnlijk dat foto’s toen eerder duur waren en de hoeveelhied geld eerder beperkt. Opnieuw dan maar… 2 ! We have a winner.

Twee jonge cowboys, één rood gesjerpt en de ander groen gesjerpt, stapten overtuigd van hun kunnen de saloon binnen. Naast een attitude brachten ze ook vele dollars mee die ze hadden verdiend met hun schrandere geest. Overtuigd van hun kunnen daagden ze andere cowboys uit in een alles of niets pokerspel. Helaas voor de jonge cowboys rolden de teerlingen niet in hun voordeel en verspeelden ze in de saloon hun allerlaatste dollars. Ontgoocheld over hun eigen overmoed trokken ze westwaarts, de bergen in. Dagen zwerfden ze rond tot ze op een dag een bergrivier tegen kwamen waar in het water een lichte glinstering te zien was. Niet helemaal zeker of het geen fata morgana was stapten ze op het water af. Maar kijk, toch was daar tussen de stenen wat te zien. Ze keken elkaar aan en beseften dat de teerling misschien weer in hun voordeel rolde. Voorzichtig, elkaar niet aankijkend, kleedden ze zich uit, twijfelden even maar stapten dan gezwind in hun onderbroek en gewapend met een emmer het water in en hun gouden toekomst tegemoet.

20160207_01

 

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

22 thoughts on “Golddigging cowboys.

  1. Fantastische jeugdherinnering. Welwel, Bentenge met zijn toenmalige cowgirl. Kan een zus geweest zijn, een nichtje, of iemand die hij op het Internet leerde kennen. Hoewel, dat laatste zal misschien niet aan de orde zijn geweest toen🙂.
    Ik beken dat ik bij dat ad random foto’s kiezen ook vaak heb ‘gezeurd’, in die zin dat ik zeven op de tien keer een foto van mijn eigen dame te pakken had. Ze is het waard om dikke boeken over te schrijven, maar die informatie hou ik liever voor mezelf.
    Dank voor deze leuke bijdrage !!

  2. Zo lang het maar geen Russisch Roulette wordt!

    Vrolijke groet,

  3. Oude foto’s doen het hem toch wel met de overdaad aan digitale massa die we nu trekken. Less is inderdaad more !

  4. Leuke foto’s. Een van de cowboys zit ongewapend aan tafel, slecht idee!

  5. Eén iets snap ik niet: je was negen in 1976 (“9. Helaas pindakaas. Het jaar 1976 telt maar…”) maar je bent geboren in 1971. Dat moet je me toch eens uitleggen.😉
    Toffe foto’s. Ze lijken zo weggelopen uit de View Master die ik me onlangs aanschafte, samen met ruim honderd bijgaande reels. I’m a sucker for old photographs.

  6. Heerlijk random, net als het leven zelf! Mogen we nog van die foto’s? *puppy-oogjes*

  7. haha, een mooi verhaal heb je er alvast aan vastgeknoopt!

  8. Broekie!
    Zo leuk al die herinneringen. Zelf ook maar weer eens op snor.

  9. Leuk idee met die roulette

  10. Hopelijk heetten die cowboys niet Dalton, want die hun toekomst was minder rooskleurig.

  11. Wat een origineel idee🙂

Geef een reactie

