bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Lap zeg, 17 !

33 reacties

Met de komst van de eerste sneeuw komt ook het eerste moment van bezinning. Al bezinnend typ ik doorgaans de grootste onzin op deze blog, dat zal in dit logje uiteraard helemaal anders zijn ! Niets dan zinvol samengebracht tekst speciaal voor een doordeweekse zondagavond.

Kijk eens aan, we zijn al twee weken ver in 2016 en toch staan mijn 2015 logjes nog altijd online. Bentenge, you lazy s(o/u)n of a bitch ! Maar vandaag maakte ik het eerste echte goede voornemen voor 2016. En omdat het zo’n schitterend voornemen is sleurde ik gelijk ook mijn dochter in mijn val mee. Voor de echtgenote hoeft dat niet, want die heeft andere katten/honden(*) te geselen.

(*) uiteraard mag u één van beide, beide of geen van beide schrappen

Deze morgen zat de dochter voor het scherm gekluisterd, best wel spannend, want die vliegtuigen vlogen recht op Pearl Harbour af en veel kans dat dit niet goed ging aflopen. Ik was helemaal mee. Plots “biepte” er iets. Ping of was het pong. King of was het kong ? Wat het ook was, het was alvast niet de telefoon van de piloot want hij bleef geconcentreerd op de vijand afvliegen om zijn bommen te droppen. Ondanks het buitengewoon spannende moment nam dochter haar telefoon en smste of snapchatte of messengerde een berichtje terug. En toen begon het me te dagen. De appel valt niet ver van de boom !

En dus is het bij deze formeel : vanaf nu blijft de smartfeun weg uit de TVarea. Multi-tasken is eigenlijk “surface”-tasken. Niets ten volle. Alles op een rappeke. Nu ja, ik doe alsof ik een “epiphany” had, maar niets van dat hoor. Ik las het op mijn smartige foon en dacht gelijk, verdemme zeg… ik ben verslaafd ! link de redactie

Enfin, kijk, even dacht ik eerst een aanvulling te schrijven op het logje van de opperblogger. Maar dit weekend leerde ik dat hij vanaf nu zijn logjes wat langer kan gaan uitspinnen of er wat meer van gaat maken, want hij heeft voor het schrijven van zijn meersterwerkjes gelijk een extra dagje aan het weekend toegevoegd. Of zou het zijn om nog wat meer naar zijn naakte medemensen te gaan kijken ? Wat het ook weze, ik besliste wijselijk om mijn in de steigers staande logje omtrent naakt gelijk in de prullenbak te deponeren.

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

33 thoughts on “Lap zeg, 17 !

  1. Hah neen, heh. Ons een logje beloven en dan op ’t laatste moment terugtrekken.
    Goede voornemens is een goed plan, ik wens je de kracht om ze ook te realiseren.

  2. Opperblogger?? Don’t think so…
    Die smartfeun, leg die gewoon in een andere kamer en weg, die verslaafheid!
    Meer tijd om te bloggen? Neen, die extra dag is al gereserveerd aan lezen, wandelen, fotograferen, koken, tuin, neuspeuteren,…
    En voor de rest: ik geef Fruitberg gelijk. Als je iets belooft, moet je het afwerken!

  3. Als ambtenaar met jarenlange ervaring doe ik multi tasking één voor één. Dat scheelt in nekpijn, pols overspannen en puilogen. Hopelijk vind je baat bij deze bescheiden tip.

  4. En ineens botsen ze dan op hun grenzen, die mulitaskers. Geen wonder dat we de laatste tijd zo vaak horen over jonge mensen met burn-outs.

  5. Nee, geen bloot, dank dat je daar niet over schreef. Bloot slaat dood

  6. Wat jammer, ik keek echt uit naar dat blogje

  7. Wij hebben een huisregel opgesteld, een jaar of 3 geleden: als we samen tv kijken, mag er niet worden gesmartfooned. Werkt prima. De enige die zich er soms niet aan houdt, is Vlam. Terwijl Jill de reputatie zou hebben…

  8. Niks mis met bloot. Maar je moet het ook weer niet overwaarderen. Laat maar zien dan, dan kijk ik wel of het de moeite waard is. Tip: doe het met een knipoog. En alsjeblieft geen mannelijk bloot. Jekkie.

  9. Heel herkenbaar, hier staat vaker Offline leven ook op mijn lijstje. Toch blijkt het een lastige. Succes!

  10. Kom maar op met dat fraaie male-naakt!

  11. Niet “smartfonen” tijdens het eten. Dat is voor mijn dochter al zwaar genoeg. Als zij gaat douchen moet haar telefoon eerst chirurgisch verwijderd worden. Ze begrijpt er ook niets van als ik boodschappen ga halen en mijn telefoon thuis laat…

  12. Ik wil die onzin uit 2015 écht niet opnieuw lezen! Verwijderen dus, slacker!😉

  13. Haha, ook voorbije weekend de column van De Technocraat gelezen in onze favoriete gazet?🙂

  14. Mijn man heeft sinds kort een smartphone (ik nog niet) en nam hem gisteren mee in bad. Zelf lag in (hetzelfde) bad te doezelen, maar schoot plots wakker van een flits. Het had niet veel gescheeld of hij kon zijn smartphone föhnen. Ik heb me ervan verzekerd dat de foto gewist werd. Ik leer op mijn hoede zijn vanaf nu. Maar hij ook!

  15. Ik dacht: laat ons eens op bezoek gaan bij Bentenge. Het is stil hier??? Alles goed?

Geef een reactie

