bentenge

There is a crack in everything. That's how the light gets in/out.

Imaging

20 reacties

Een bos waardoor ik de bomen niet meer zie. Nee, beter, een oerwoud waar ik al eens de weg in kwijt raak. Na er even door te gaan zou ik zelfs durven zeggen een Amazonewoud.

Samen met mijn vader, dochter en vrouw liep ik net voor het afscheidsgebeuren nog eens door een Amazonewoud aan foto’s. Folders gevuld met honderden, zeg maar duizenden foto’s in digitale versie. Een soort visuele indigestie van vele jaren gezins- en familiegeluk. Onvoorstelbaar hoeveel digitale beelden ik sinds 2001 verzamelde.

Ergens tussen al die persoonlijke foto-archieven staat, niet toevallig onder de hoofdfolder “Bentenge”, een folder “fotografie”. In die folder prijken al even een paar fotografen waarvan ik al af en toe (ad random) een prachtig beeld opsla om later nog eens naar te kijken. De folder volgend op “Luc Dewaele” heet “Marc Lagrange”.  Als u het nieuws volgde dan weet u misschien ook dat Marc luttele dagen geleden, ongeveer gelijk met het moment dat mijn moeder dat deed, deze wereld verliet. Dat is geen goed nieuws. In tegenstelling tot mijn mama was Marc niet ziek. Hij was zelfs in de fleur van zijn carrière op zijn 59ste.  Om hem te eren, maar vooral omdat ik zo van zijn beelden hou, breng ik als eerste stap in 2016 een foto van zijn hand. Hij maakte schitterende beelden van wat misschien wel het mooiste op deze aarde is, namelijk de vrouw. Spreek me gerust tegen ik heb daar geen last van hoor. Bon, bij deze dus :

10313961_1080454805320027_473973182571460959_n

 

Ook voor de overgang 2015/2016 doe ik niet direct mee aan de “geplogendheden”. Ik doe dus niet aan goede voornemens, evenmin aan overzichtslijstjes, en eigenlijk ook niet aan “jaarovergangswensen”. Maar dat betekent niet dat ik niet, net als elke dag in 2015 en waarschijnlijk ook elke dag in 2016, de mensen die ik mag het beste toewens.

Maar kijk, één voornemen maak ik nu toch wel, en dat is volledig toe te schrijven aan de inspanning van Paul, alias Pol, alias Thomas, alias diene Pannenkoek uit Brugge. Hij schreef net voor de jaarwende een uitdaging neer die hij deze morgen openbaarde… en openbaringen gerelateerd aan fotografie, daar heb ik als aanhanger van het beeld een zwak voor. Dus count me in Polleke Pannenkoek !

Als lezer mag je dus minstens één keer in 2016 een reisfoto verwachten met wat onzinnige duiding. U bent gewaarschuwd.

 

Auteur: bentenge

°1971 (Kortrijk, Belgium). Man.

20 thoughts on “Imaging

  1. Heel mooie foto. Ik had het nieuws gelezen van Marc Lagrange en tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik weinig van zijn werk kende. Beter laat dan nooit natuurlijk. Ik ga ook meedoen met de uitdaging van TP, ben benieuwd naar jouw foto’s.

  2. Lagrange is ook één van mijn favorieten. Als hij ‘hierboven’ zijn talent verderzet, zal af en toe een foto van een mooie engel naar beneden dwarrelen!
    Dank om mee op de kar te springen!

  3. Ik ken de persoon niet… maar de foto vind ik wel heel mooi en bijzonder.

  4. Met dank aan je ode aan de vrouw!🙂

  5. Lagrange was de absolute top. Welhaast niemand kon absolute schoonheid zo voortreffelijk op pellicules vastleggen.
    Misschien spring ik ook op de kar van deze challenge, al zal het dan niet met reisfoto’s zijn.

  6. Zoveel goede fotografen en Lagrange was er zeker een van. Mijn favoriet blijft Vanfleteren maar ik kan veel andere fotografen waarderen. Mooie foto gekozen trouwens. Benieuwd naar die ene reisfoto die hier in 2016 te zien zal zijn🙂

  7. Een veelzeggende foto! Val me gerust lastig met je reisfoto’s. Zolang je ze voorziet van commentaar, word ik ze vast niet snel beu.
    Lieve groet

  8. Gezellig dat je ook mee doet met de challenge van TP.

  9. P.s: Ik denk dat ook de visagist een kunstenaar was.

  10. Knappe foto. Ik kende hem wel niet ….

  11. Ik heb het oeuvre van Lagrange eens opgezocht – inderdaad veel vrouwelijk schoon. De tegenhanger van Mapplethorpe🙂

Geef een reactie

